Cele mai ieftine decapotabile de pe piață


Decapotabilele sunt, de asemenea, disponibile la prețuri mici. Sentimentul cool de a conduce cu vârful în jos nu este rezervat doar iubitorilor de mașini bogați. Vă prezentăm decapotabilele economice de pe piață în 2023.

Convertibile ieftine: nu mai sunt doar jucării pentru cei bogați

În trecut, decapotabilele erau în mare parte a doua, a treia sau a patra mașină pentru oamenii bogați care își doreau o mașină extra distractivă. Pe de o parte, acest lucru s-a datorat blaturilor încă nedezvoltate complet, care nu erau tocmai potrivite pentru utilizarea de zi cu zi și, pe de altă parte, costurilor încă ridicate de achiziție ale unui decapotabil la acea vreme. Între timp, lucrurile s-au schimbat. Cele mai multe dintre decapotabilele de astăzi sunt potrivite și ca mașini de zi cu zi. În plus, multe modele de mașini mai puțin costisitoare sunt disponibile în versiuni decapotabile. Dacă te uiți cu atenție la piața de second hand, poți găsi o decapotabilă solidă la câteva mii de euro.

Ce variante de acoperiș sunt disponibile pentru decapotabile?

Există mai multe moduri în care o mașină se poate numi decapotabilă. Deci, să aruncăm o scurtă privire asupra diferitelor tipuri de decapotabile și a acoperișurilor acestora.

Volkswagen T-Roc Cabrio Review 2020

Blat moale

Într-un soft-top decapotabil, acoperișul este realizat din materiale „moale”, precum diverse țesături sau materiale plastice precum PVC. Acest lucru face ca întreaga structură a acoperișului decapotabil să fie semnificativ mai ușoară, dar și mai puțin durabilă . În comparație cu trecutul, totuși, și capotele moale s-au îmbunătățit foarte mult. Primele modele erau potrivite doar pentru a oferi protecție pe termen scurt în caz de ploaie bruscă. Între timp, capotele decapotabile reprezintă și mașini de dimensiuni mari care pot fi surprinzător de bine izolate chiar și iarna. Transformarea propriu-zisă într-un cabriolet are loc cu ajutorul unui mecanism ingenios care permite capotei să dispară în portbagaj sau cu ajutorul unui fel de perdea care este împinsă înapoi manual sau motorizat.

Hard top

În loc de un blat din material textil, un blat dur din plastic și oțel se deschide și se închide . Când este închis, acest plafon nu diferă foarte mult de cel al unei mașini tradiționale. Multe modele de acest tip primesc și sufixul „CC” pentru Coupé-Cabriolet. Cabriotele cu capota rigidă sunt de obicei cea mai confortabilă, mai silențioasă și mai bine izolată variantă, chiar și pe timp de iarnă sau vreme rea. Pe de altă parte, când este deschis, capota moale necesită mult mai mult spațiu în spatele mașinii. Pe de altă parte, mașinile decapotabile cu hard top pot câștiga un avantaj datorită posibilelor mijloace, cum ar fi elementele panoramice ale acoperișului.

Placă

O decapotabilă Targa elimină mecanismul automat care permite acoperișului să dispară în spate . În schimb, acoperișul poate fi îndepărtat în una sau două bucăți. Porsche, în special, a jucat un rol important în Targa. Astăzi, acest mod de a construi un decapotabil se găsește doar pe câteva mașini sport. Unul dintre cele mai cunoscute modele Targa din ultimii ani a fost Tesla Roadster, primul model Tesla. Cu toate acestea, (din păcate) nu are absolut nici un loc pe o listă de decapotabile la prețuri accesibile.

Forme de bază de decapotabile

Pe lângă tipurile de construcție a acoperișului, modelele decapotabile se disting și prin diferite tipuri de caroserie.

Cabriolet și semi-briolet

Am descris deja convertibile clasice cu termenii soft top și hard top. În acest caz, plafonul dispare complet în spatele mașinii . Acestea sunt adesea versiuni modificate ale mașinilor convenționale.

Acest lucru este valabil și pentru semi-briolet. Cu toate acestea, la acesta din urmă acoperișul nu dispare complet. Semiconvertibilele pot deschide doar partea superioară și centrală a acoperișului . În acest caz, se folosesc de obicei blaturi moi, care sunt împinse înapoi ca o jaluză venețiană ca un acoperiș pliabil.

Roadster-uri

Sportivitatea fără compromisuri din trecut nu mai este legată de conceptul de roadster, dar pot fi totuși mașini splendide, rapide și foarte distractive de condus. O caroserie plată, compactă, manevrabilitate sportivă și doar două scaune caracterizează această categorie. Multe dintre aceste mașini sunt și decapotabile. În cele mai multe cazuri, acest lucru se întâmplă cu un blat din material textil. Cu toate acestea, unii candidați izolați, precum Mazda MX-5, reușesc să facă să dispară acoperișul metalic chiar și într-o mașină atât de mică.

Găsiți cel mai bun 2 locuri acum pe AutoScout24

Decapotabil la oferta

Fișe informative despre decapotabile interesante și accesibile

Să ne uităm acum la decapotabile individuale care pot fi achiziționate la prețuri rezonabile. Atunci când evaluăm prețul unei mașini second hand, ne concentrăm pe modele cât mai interesante și cât mai economice. În cele mai multe cazuri, pot fi găsite modele mai ieftine cu kilometri mari sau alte puncte slabe.

Fiat 500C

fiat-500c-fata

Fiat 500C se prezintă ca o decapotabilă mică, economică, cu farmec italian , care are și un factor de stil ridicat. De când Fiat 500 a fost lansat în 2007, a câștigat multe inimi. Varianta decapotabilă a lui Fiat 500C joacă un rol important în această poveste de succes. Deoarece Fiat 500C este la vânzare de câțiva ani, este posibil să găsiți și mașini second hand ieftine. Cu toate acestea, vă recomandăm să fiți precauți: Fiat 500 a avut probleme de calitate enervante de mai multe ori. Așadar, înainte de a cumpăra o mașină second-hand, este o idee bună să aruncați o privire mai atentă și să vă asigurați că găsiți un model cât mai bine întreținut.

  • Pret nou: de la 19.990 euro
  • Pret folosit: de la 8.000 euro
  • Tip capota decapotabila: capota moale
  • Putere: de la 69 la 118 CP

Smart ForTwo Cabrio

smart-fortwo-cabrio-side

Să rămânem cu mașinile mici și factorul de stil ridicat. Și cu un anumit statut de cult . Micul Smart ForTwo este disponibil și ca decapotabilă economică de mulți ani . Oferta pe piata second hand este la fel de larga. Smart ForTwo folosește o tehnologie similară cu cea a lui Fiat 500C pentru capota moale. Cu toate acestea, este puțin mai generos. De fapt, este posibilă îndepărtarea secțiunilor laterale ale acoperișului cu ghidajele capotei decapotabile. În acest fel este posibil să deschideți complet acoperișul. Cu numeroase modele, inclusiv unele care au trecut prin anii lor, este important să fii atent atunci când cumperi o mașină uzată: Fii deosebit de atent când cumperi o mașină uzată. Cu o mână expertă și o privire atentă, cu siguranță vei găsi modelul Smart Cabrio potrivit.

  • Pret nou: de la 25.300 euro
  • Pret folosit: de la 6.000 euro
  • Tip de capota moale: capota moale cu panouri laterale detașabile
  • Putere: de la 41 la 122 CP

Smart Roadster

smart-roadster-coupe-side

Smart Roadster a fost construit ca o mașină sport mică doar din 2003 până în 2005 și ca mașină distractivă este acum disponibilă la mâna a doua la un preț rezonabil. Varianta originală Roadster, în special, era potrivită doar într-o măsură limitată pentru utilizarea de zi cu zi. Situația s-a îmbunătățit ușor cu varianta coupé, care avea o cupolă suplimentară de sticlă în spate și astfel spațiu suplimentar de depozitare. Smart Roadster devine un decapotabil cu ajutorul unui capota moale din material textil. Capota moale dispare automat în spatele mașinii, unde motorul este și ascuns. În plus, barele laterale de acoperiș pot fi îndepărtate. Deși motorul nu oferă valori ucigașe, oferă totuși o plăcere enormă de a conduce datorită greutății sale reduse. Dacă aveți noroc pe piața de second hand, puteți obține o mașină cu adevărat distractivă, cu farmecul de la începutul anilor 2000.

  • Pret folosit: de la 6.000 euro
  • Tip de capota moale: capota moale cu panouri laterale detașabile.
  • Putere: de la 61 la 101 CP

Mini decapotabil

mini-cabriolet-john-cooper-works-side

Încă o dată vorbim despre stil. Mini a aparținut întotdeauna acestei categorii și este disponibil și în diferite versiuni decapotabile . Și aici, o istorie lungă garantează o gamă largă de modele pentru fiecare buget imaginabil. Chiar si in acest caz, insa, trebuie sa tinem cont de viitorul si costurile mai mari de intretinere pentru presupusele ocazii. Cu toate acestea, dacă îi poți suporta, poți găsi o afacere și poți deveni un șofer decapotabil destul de ieftin, dar elegant. Daca ai un buget ceva mai mare, poti lua si ca decapotabil un Mini ingrijit, vechi si deci „autentic”. În ceea ce privește implementarea tehnică, modernul Mini se bazează și pe un soft top. Cu toate acestea, aceasta dispare în spate cu un mecanism mai mare. Soluția șipci nu mai este o opțiune.

  • Pret folosit: de la 6.000 euro
  • Tip capota decapotabila: capota moale
  • Putere: de la 90 la 231 CP

Mazda MX-5

mazda-mx-5-cabrio-overview

Mazda MX-5 are deja o istorie lungă ca roadster pentru toată lumea. Sigur, ca mașină nouă, această decapotabilă nu este neapărat ieftină, dar când vine vorba de preț-performanță, este greu de învins . În funcție de model, acoperișul său decapotabil constă de obicei dintr-un capota moale, dar aici pentru prima dată întâlnim și exemple cu un hard top. Istoria sa lungă înseamnă că poate fi avut în variații pentru a se potrivi tuturor bugetelor. În orice caz, este un roadster incitant care are ceva special, dar care nu iese prea mult în evidență.

  • Pret nou: de la 30.990 euro
  • Pret folosit: de la 10.000 euro
  • Tip capota moale: moale sau tare.
  • Putere: de la 90 la 184 CP

Alfa Romeo Spider

alfa-romeo-spider-front

Istoria Alfa Romeo Spider , care pentru mulți este legendară, începe încă din 1966 și, din păcate, se termină deocamdată în 2010. Până atunci, modelul a fost construit în șase generații – uneori cu câțiva ani de pauză între ele. Mai ales ultima generație poate fi încă interesantă ca mașină uzată. Cu toate acestea, la această vârstă trebuie să fii pregătit pentru viitoarele intervenții de întreținere și – trăiește clișeul – mai ales cu o Alfa Romeo. Cu toate acestea, dacă reușiți să treceți peste, veți obține un italian elegant, cu capota moale pentru ieșiri cu stil.

  • Pret folosit: de la 8.000 euro
  • Tip capota decapotabila: capota moale
  • Putere: de la 170 la 260 CP

VW T-Roc

vw-t-roc-fata

Desigur, VW T-Roc nu este încă o decapotabilă la prețuri accesibile în sensul clasic al cuvântului. Cu toate acestea, în viitor va fi disponibil la prețuri atractive. Până atunci, este în mare parte un exotic interesant. La urma urmei, în prezent este unul dintre singurele modele SUV cu o versiune decapotabilă . Deci, dacă aveți puțin mai mult buget sau suficientă răbdare pentru un an sau doi, T-Roc este probabil una dintre cele mai spațioase decapotabile vreodată cu tehnologie de ultimă oră, de înaltă calitate.

  • Pret nou: de la 34.635 euro
  • Pret folosit: de la 24.000 euro
  • Tip capota decapotabila: capota moale
  • Putere: de la 110 la 150 CP

VW Golf

vw-golf-front

VW Golf nu este doar una dintre cele mai de succes mașini din lume și nu numai că are o istorie îndelungată în general, dar este și solicitată ca decapotabilă de mult timp. Primele Golf decapotabile s-au bazat pe Golf I și au fost construite așa până în 1993. Apoi a continuat cu Golf III și din 1998 cu Golf IV ca decapotabilă. Din 2002 până în 2011, a urmat o pauză lungă pentru decapotabile, până la construirea Golf VI, ultima Golf decapotabilă deocamdată, până în 2016. Această istorie îndelungată oferă potențialilor cumpărători de pe piața de mașini second hand o gamă completă de alegere, vechi și ieftine., dar și exemple moderne și cu întreținere ridicată.

  • Pret folosit: de la 10.000 euro
  • Tip capota decapotabila: capota moale
  • Putere: de la 105 la 265 CP (Golf VI)

BMW Seria 2

bmw-series-2-side

BMW are, de asemenea, o lungă istorie de modele decapotabile de oferit. Unul dintre cele mai recente capitole aparține Seria 2 BWM, care a fost construită și ca decapotabilă între 2015 și 2021, ca parte a seriei F23. Primele modele, deja disponibile la mâna a doua, oferă o decapotabilă modernă, de înaltă calitate, la un preț rezonabil . Dacă tot vrei să-l iei puțin mai ieftin, poți să arunci o privire și la alte decapotabile BMW mai vechi. Deocamdată, decapotabilele încă în producție ale BMW Z4, Seria 8 și BMW Seria 4 au foarte puțin de-a face cu termenul de „capotabilă economică”.

  • Pret folosit: de la 15.000 euro
  • Tip capota decapotabila: capota moale
  • Putere: de la 136 la 340 CP

BMW Z3

bmw-z3-side

Una dintre cele mai vechi decapotabile BMW este BMW Z3 . A fost construit până în 2002 și a fost disponibil în principal ca un soft top. Cu toate acestea, a fost posibil să comandați un hard top ca opțiune. Chiar și cele mai tinere modele sunt destul de vechi, dar cu grija potrivită, un BMW Z3 poate fi totuși o decapotabilă agilă și relativ economică. Cu toate acestea, trebuie să fii echipat financiar sau cel mult profesional pentru întreținerea așteptată.

  • Pret folosit: de la 12.000 euro
  • Tip capota moale: moale sau tare
  • Putere: de la 115 la 325 CP

Audi TT Roadster

audi-tt-roadster-side

Audi TT a avut un început dificil la sfârșitul anilor nouăzeci. Cu toate acestea, Audi a reușit să depășească problemele inițiale și acum este la a treia generație de succes. În fiecare dintre aceste generații au fost introduse și Audi TT Roadster și apoi varianta sa decapotabilă. Potențialii șoferi decapotabile beneficiază de calitatea Audi obișnuită. Modelele Roadster din a doua generație oferă un raport calitate-preț deosebit de interesant. În orice caz, lucrurile merg bine. La urma urmei, această mașină destul de ușoară scoate oricum cel puțin 150 CP în cursă. În cele mai multe cazuri, însă, are câțiva cai putere în plus.

  • Pret nou: de la 42.100 euro
  • Pret folosit: de la 12.000 euro
  • Tip capota decapotabila: capota moale
  • Putere: de la 150 la 400 CP

Mercedes-Benz SLK

mercedes-benz-slk

Sportiv, ușor, compact : așa interpretează mulți acronimul SLK. Deși Mercedes-Benz nu a confirmat niciodată această formulare, majoritatea oamenilor pot fi de acord. La urma urmei, Mercedes-Benz SLK îndeplinește tocmai aceste caracteristici. Bazat pe Clasa C, se bazează pe un motor puternic și pe tracțiune spate. Deoarece acest model a fost construit în trei generații din 1996 până în 2020, pasionații de decapotabile au și exemple favorabile din care să aleagă pe piața de mașini second hand. În orice caz, SLK este unul dintre cele mai elegante modele de roadster. În plus, hard topul său cu acoperiș din oțel, care dispare automat în spate, îl face ceva special în sine.

  • Pret folosit: de la 11.000 euro
  • Tip capota moale: capota tare
  • Putere: de la 136 la 421 CP

Modele Peugeot CC

peugeot-cc-side

În termeni moderni, ai putea spune că Peugeot a jucat jocul decapotabil. De-a lungul anilor, francezii au produs o gamă largă de modele decapotabile . Modele precum Peugeot 206, 207, 307 și 308 au fost toate prezentate în versiuni CC. Hard topul electric permite mașinilor să treacă de la coupe la decapotabil în orice moment. Cu aceste modele, Peugeot ocupă o poziție decapotabilă practic unică în comparație cu producătorii mai scumpi. Gama largă de modele are și un efect extrem de pozitiv asupra alegerii prețurilor. De la modele mai vechi și mai ieftine până la exemple noi, toată lumea își poate găsi aici valoarea ideală pentru bani.

  • Pret folosit: incepand de la 7.000 euro
  • Tip capota moale: capota tare
  • Putere: de la 109 la 177 CP

Peugeot 108 Cabrio

Peugeot-108-prezentare generală

Printre modelele hardtop tocmai descrise, Peugeot oferă și un hatchback mic cu un plafon rabatabil sub forma Peugeot 108 Cabrio. Cu existența sa ca semi-briolet cu blat din material, se încadrează în mod clar în gama Fiat 500 Combinat cu un echipament de foarte bună calitate și complet, acest mic francez poate fi un candidat extrem de interesant. Pe piata de second hand acest model este inca destul de rar, dar cine il obtine poate avea un mic decapotabil splendid la un pret rezonabil.

  • Pret folosit: de la 9.000 euro
  • Tip capota moale: capota moale (acoperiș pliabil)
  • Putere: de la 72 la 82 CP

Toyota MR2

toyota-mr-2-overview

Să trecem la un alt model de roadster. Toyota MR2 a ieșit de pe liniile de producție în trei generații, din 1984 până în 2007. La prima vedere, farurile au jucat întotdeauna un rol important în design . În timp ce primele două generații au prezentat faruri speciale rabatabile, a treia și ultima generație au prezentat faruri mari din sticlă transparentă. MR2 era decapotabil datorită unui capotaș care putea dispărea în spate. Alternativ, în unele cazuri era disponibil un hard top, dar acesta putea fi montat și îndepărtat dintr-o singură bucată. Totuși, dacă vrei să faci mâna pe un exemplu solid și bine întreținut, rar sau niciodată nu vei găsi unul printre chilipiruri.

  • Pret folosit: de la 13.000 euro
  • Tip capota decapotabila: capota moale
  • Putere: de la 133 la 245 CP (generația a treia)

Mitsubishi Colt CZC

mitsubishi-colt-czc-side

Să continuăm cu decapotabile la prețuri accesibile din Asia. Cu Colt CZC, Mitsubishi Colt cu cinci uși a primit o versiune decapotabilă cu un hard top retractabil din 2006 până în 2009. În acest scop, Mitsubishi a apelat la ajutorul companiilor italiene și germane. Atât din punct de vedere tehnic, cât și estetic, Colt CZC este foarte aproape de modele precum Peugeot 206 CC. Deoarece ultimele sale zile de producție datează acum de câțiva ani, se poate lăuda cu un raport calitate-preț cu adevărat remarcabil pe piața de second hand. Așadar, dacă sunteți în căutarea unei decapotabile la prețuri accesibile, care nu are nevoie de prea mult factor de stil sau sportivitate exagerată, s-ar putea să găsiți fericirea cu Mitsubishi Colt CZC.

  • Pret folosit: de la 6.000 euro
  • Tip capota moale: capota tare
  • Putere: 109 sau 150 CP

Fiat Barchetta

fiat-barchetta.

Cu Fiat Barchetta , avem un alt roadster italian interesant după Alfa Romeo Spider. În 1995, dezvoltatorii au luat platforma Fiat Punto și au construit pe ea un răspuns italian la Mazda MX-5. Deja în primul an de viață, acest concept ia adus titlul de „Cabriolet al anului” . Numele său înseamnă „barcă mică”. O capota moale din material textil care putea dispărea în spate a făcut-o o decapotabilă de producție. La cerere, Barchetta era disponibilă și cu hard top. Cu 165 de litri, portbagajul este încă destul de convingător în utilizarea de zi cu zi. Cu toate acestea, producția lui Fiat Barchetta s-a încheiat în iunie 2005. Dacă vă pricepeți bine pe piața de second hand, puteți găsi totuși exemple bine întreținute pentru un buget gestionabil.

  • Pret folosit: de la 8.000 euro
  • Tip de capotă moale: capotă moale (ocazional și hard top)
  • Putere: 131 CP

Chrysler Crossfire Roadster

Chrysler-crossfire-roadster-side

Oricine se gândește la o mașină americană când aude numele Chrysler are doar parțial dreptate. La urma urmei, întregul Chrysler Crossfire se bazează pe Mercedes-Benz SLK – sau mai precis pe seria 170 Chrysler nu a adoptat legendarul hard-top de la SLK. Doar versiunea coupé, fără ambiții cabriolet, are acoperiș fix. Chrysler Crossfire Roadster este o decapotabilă până la capăt. Cu toate acestea, se bazează pe un blat. Deoarece acest model este capabil să-și mențină valoarea, nu pot fi găsite chilipiruri reale. Cu toate acestea, cu puțin noroc, puteți găsi Crossfire Roadster potrivit chiar și pentru un buget gestionabil.

  • Pret folosit: de la 13.000 euro
  • Tip capota decapotabila: capota moale
  • Putere: 218 sau 335 CP

Volvo C70

volvo-c70-side

Odată cu C70 , Volvo a oferit un model disponibil ca coupé sau cabrio între 1997 și 2013. Primele modele aveau încă un blat din material textil. Cu toate acestea, a fost înlocuit ulterior cu un hard top din trei piese. Datorită tehnologiei ingenioase din trei părți, acoperișul ar putea fi depozitat mult mai economisind spațiu. Acest lucru vă oferă puțin mai mult spațiu pe bancheta din spate și rezolvă și problema de design. Modelele comparabile ale vremii, precum Renault Megane sau 307 CC, prezentau un anumit dezavantaj din punct de vedere al designului, cu spatele voluminos și arcuit.

  • Pret folosit: de la 7.500 euro
  • Tip capota moale: capota tare (modele timpurii: capota moale).
  • Putere: de la 163 la 245 CP

Ford Focus CC

ford-focus-cc-prezentare de ansamblu

În 2007, Ford a sărit, de asemenea, pe vagonul din ce în ce mai popular coupe-decapotabil și a lansat Ford Focus CC. De asemenea, era echipat cu un hard top pliabil sub forma unui acoperiș de oțel. Acesta poate fi deschis sau închis automat în 29 de secunde. Cu toate acestea, Ford a încheiat producția după doar trei ani. Aceasta înseamnă că astăzi îl puteți găsi ocazional ca un decapotabil uzat solid și, prin urmare, continuă să ofere un amestec bun de coupé și decapotabil.

  • Pret folosit: de la 8.000 euro
  • Tip capota moale: capota tare
  • Putere: de la 101 la 136 CP

Ford Streetka

ford-streetka

Cei care își doresc absolut un Ford decapotabil și întotdeauna cu un top din material textil, se pot întoarce la Ford Streetka . Această variantă cabriolet a lui Ford Ka, pe care mulți o definesc drept „polarizat”, dă viață unui roadster aproape plăcut . Dimensiuni compacte, doar două locuri și multă distracție potențială la volan pentru iubitorii de decapotabile cu buget redus. Cei 95 de CP ai săi nu pare chiar o putere. Cu toate acestea, cu o greutate proprie de aproximativ 1.100 kg, oferă o tracțiune înainte acceptabilă pentru acest interval de preț. Cu toate acestea, ultimele exemple au fost construite în 2005. Prin urmare, este rezonabil să ne așteptăm la câteva semne de vârstă.

  • Pret folosit: de la 4.000 euro
  • Tip capota decapotabila: capota moale
  • Putere: 95 CP

Concluzie

Putem răspunde la această întrebare cu un răsunător „Da! Multe modele mai vechi devin mai ieftine odată cu trecerea timpului. Alte decapotabile sunt chiar mai ieftine de la început. Zilele în care decapotabile erau doar mașini scumpe și distractive pentru cei bogați au trecut de mult. De la hatchback-urile mici cu de la trapa pana la roadster-uri sportive si mai spatioase cu patru locuri cu hard top, este posibil sa gasesti decapotabila potrivita pentru toate gusturile, chiar si la preturi mici.


0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *