Filtru de polen (habitaclu): când se înlocuiește și de ce


În medie, o persoană petrece cel puțin 1 oră pe zi în mașină.

Pe parcursul unui an, înseamnă mai mult de 15 zile în medie. Dacă luăm în considerare o viață întreagă, sunt cel puțin 3 ani petrecuți într-un habitaclu. Pornind de la aceste considerații banale, poți înțelege cu adevărat cât de important este să ai grijă de interiorul mașinii tale. Pe lângă curățarea normală a interioarei, există însă și filtrul de aer condiționat al mașinii de luat în considerare, care permite funcționarea corectă a sistemului de aer condiționat. A avea un filtru de polen eficient înseamnă a respira aer sănătos în interiorul mașinii tale, iar importanța se dublează atunci când membrii familiei și copiii noștri sunt în mașină cu noi. În aceste rânduri vom vedea cum și de ce este importantă schimbarea filtrului de polen.

Un filtru pentru aerul pe care îl respirăm

Dacă te gândești cu atenție, chiar și denumirea de filtru de polen este reductivă. Numele te poate duce cu gândul la toate persoanele alergice care, mai ales primăvara, suferă de polenul unor plante care circulă în aer. Acest filtru asigură că polenul nu este aspirat în habitaclu. Filtrul de polen, în realitate, face mult mai mult: protejează de toate substanțele nocive prezente în aer, precum gazele de eșapament ale altor mașini și toate acele substanțe rezultate din poluarea modernă. Un filtru de polen eficient asigură așadar aer curat, poate chiar mai mult decât cel pe care îl respirăm acasă sau la serviciu, cu mari beneficii pentru plămânii noștri.

Obiceiuri bune

Ca regulă generală, filtrul de polen trebuie înlocuit anual. Dacă mașina parcurge o mulțime de kilometri și acumulează, în medie, peste 15.000 de kilometri pe parcursul unui an, cel mai bine este să verifici filtrul mult mai devreme. La fiecare 15.000 km, de fapt, ar putea fi un kilometraj de referință fiabil. Cu toate acestea, trebuie să luați în considerare și tipul de drum pe care circulă mașina în fiecare zi. Luați în considerare exemplul unui muncitor, care merge zilnic pe șoseaua de centură pentru a merge în zona industrială a orașului său. Mașina, după ce a depășit clasicul blocaj în timpul săptămânii, unde gazele de eșapament prezente în aer ating cote îngrijorătoare, o ia pe drumul în care sunt prezente toate industriile majore ale orașului, cu emisiile consecvente de substanțe nocive în aer. Un filtru de aer în aceste condiții funcționează la capacitate maximă și poate fi necesară înlocuirea. Unele semne care pot indica faptul că este timpul să schimbi filtrele de aer pot proveni din condensul pe geamuri, dacă acest lucru se întâmplă din ce în ce mai des și în condiții anormale, și din ventilația mașinii, când simți că forța se pierde putere.

Cum se înlocuiește filtrul de polen

Sfatul principal cu privire la înlocuirea filtrului de polen este să contactați întotdeauna mecanicul dumneavoastră de încredere. Cu toate acestea, chiar și în scop informativ, merită să știți că ar fi o operațiune pe care ar putea-o face oricine. Filtrul de aer este pozitionat intr-un compartiment din capota masinii, protejat de o carcasa de plastic. La unele mașini, însă, este accesibil din habitaclu, de obicei prin torpedoul situat sub orificiile de ventilație. Dacă nu reușiți să găsiți singur locația filtrului de polen, vă puteți ajuta cu broșura de întreținere a mașinii. Prin deșurubarea capacului de siguranță, poți accesa filtrul de polen și, odată ce l-ai achiziționat pe cel nou, asigurându-te că este compatibil cu marca și modelul mașinii tale, poți înlocui filtrul de habitaclu. Având în vedere alegerea, optează întotdeauna pentru filtrul de polen cu cărbune activ, ale cărui proprietăți purificatoare sunt mult mai mari decât cele tradiționale. La introducerea noului filtru, trebuie avut grijă să vă asigurați că perii se potrivesc corect în fanta corespunzătoare, astfel încât să nu se creeze nici goluri, nici riduri pe perii înșiși. În majoritatea vehiculelor, filtrul de polen are o formă oarecum ca o perie, cu peri deosebit de mari. La prima vedere, diferența dintre filtrul de polen folosit și cel nou este izbitoare: în comparație cu acesta din urmă, filtrul de polen va fi deosebit de murdar și poate conține și reziduuri de frunze uscate sau alt material. Trebuie doar să te gândești la ideea că toată murdăria aia ar putea ajunge în plămânii noștri pentru a înțelege importanța acestui filtru. Mulți șoferi nesăbuiți, pentru a nu cheltui câteva zeci de euro pe un filtru nou, pur și simplu îl curăță pe cel vechi cu jeturi de aer comprimat: în acest fel este posibil să fi fost îndepărtat murdăria acumulată, dar eficiența filtrului va fi totuși. afectat, făcându-l practic inutil.

Și costurile?

Costul înlocuirii filtrului de polen al unei mașini este unul dintre cele mai mici la care se așteaptă piața. Dacă luăm ca modele mașinile mici de pe piață astăzi, prețul filtrului fluctuează între 10 și 20 de euro. Dacă este vorba de mașini de lux, cifra crește, dar este întotdeauna de ordinul zecilor de euro. În plus, filtrul de habitaclu este o inovație foarte recentă: era în 1987 când SAAB, producătorul suedez de mașini, a instalat această mică (dar mare) inovație pe mașinile sale.

Potrivit unor studii de piață efectuate de reviste de automobile, tot mai mulți șoferi, când își verifică periodic mașina, se limitează la schimbarea uleiului și a plăcuțelor de frână. Filtrul de polen este din ce în ce mai trecut cu vederea dar, după cum am văzut, importanța lui este invers proporțională cu costul său. Chiar daca in domeniul medical nu auzim de patologii pulmonare rezultate din intoxicatie si smog, gandul ca murdaria blocata de filtru ar putea ajunge cumva in plamani l-ar speria chiar si pe cel mai superficial utilizator. Și dacă chiar nu vrei să o faci pentru propria sănătate, ia în considerare de fiecare dată când cei mici se urcă în mașină: un filtru de polen eficient le protejează și sănătatea.


0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *