Lamborghini Revuelto este o supermașină hibridă reîncărcabilă plină de adrenalină, datorită celor 1015 cai putere obținute de la un V12 cu un vuiet uluitor și trei motoare electrice. Restul este realizat de un cadru ușor din carbon și de electronica, care controlează și direcția din spate.
- Preț (la momentul testării) 514.840 €
Timpul de accelerație de la 0 la 100 km/h este de 2,5”, pentru o viteză maximă de peste 350 km/h, totul gestionat de o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu 8 trepte, care înlocuiește „ambraiasul unic” robotizat cu 7 trepte al lui. Aventador, acum montat în poziție transversală ca pe Lamborghini Miura și nu mai în tunelul central dintre scaune ca pe Countach, Diablo, Murciélago și Aventador.
Credincios tradiției, dar proiectat spre viitor
De la înființare, Lamborghini a făcut din motoarele cu 12 cilindri unul dintre motivele farmecului modelelor sale, de la 350 GT la Miura, trecând prin legendarul Countach, primul cu un V12 în poziție centrală spate. Această mașină super sport, proiectată de Marcello Gandini (și „tatăl” lui Miura), a stabilit și liniile unghiulare și profilul în formă de pană care fac mașinile de curse de la Sant’Agata Bolognese imediat recunoscute. Printre caracteristicile distinctive ale supercar-ului anilor 70, ușile cu „foarfece” cu deschidere în sus: o soluție care a fost transmisă și pe care astăzi o găsim și în noul Lamborghini Revuelto , cu care producătorul își sărbătorește 60 de ani de viață în stil. istorie. Numele ei, inutil să spun, este cel de taur, ca în tradiția modelelor companiei emiliene. Dar pe lângă referințele istorice, acest supermașină aduce multă inovație, cu soluții tehnice care să-l facă să meargă foarte repede. Pornind de la electrificare, ceea ce îl face un plug-in hotărât prost cu un total de 1015 CP datorită și celor trei motoare electrice care suportă V12.Depășește „altitudinea” de 9000 în mare măsură
Puternicul 6.5 aspirat derivă din cel al lui Aventador, dar cu modificări interne profunde, precum și la admisie și evacuare, care au făcut posibilă câștigarea de 45 de cai putere, ajungând la 825 CP buni livrați la 9250 rpm , cu limitator la „altitudine” 9500 Un motor atât de iconic încât rămâne total vizibil, fără măcar un capac transparent, în spatele umerilor șoferului și pasagerului. Dar cea mai importantă schimbare este rotația de 180 de grade în comparație cu cele mai recente supercaruri cu motor central. De fapt, cutia de viteze nu mai este acum longitudinală în centrul habitaclului, ci este transversală și spate , chiar deasupra roților. Această soluție, împreună cu eliminarea arborelui de transmisie, a făcut posibilă eliberarea spațiului în tunelul dintre scaunele pentru bateria sistemului plug-in hybrid, care are o capacitate de 3,8 kWh și alimentează trei motoare electrice, putere identică: 150 CP, dar cu roluri foarte distincte.În numele vectorizării cuplului
Tocmai în cutia de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte, în partea superioară, este montată una dintre unitățile electrice: susține V12 de la fazele de pornire până la performanță maximă și are un cuplu de 150 Nm, care completează 725 din cele doisprezece. -cilindru. La acestea se adaugă cei 350 Nm ai fiecăruia dintre cele două motoare electrice conectate la roțile din față. Care sunt fluxul axial (mai degrabă decât radial, ca și spatele) pentru a le limita lungimea și a le crește forța. Se obține astfel tracțiunea integrală, garantată la toate vitezele, chiar și în regim 100% electric , inclusiv marșarier: aceasta a permis și eliminarea treptei pentru „marșarier” din cutie de viteze, în favoarea vracului și greutății, care cântărește 193 kg, cu motor electric inclus (în timp ce cel al lui V12 este de 218 kg, cu 17 mai puțin decât cel al lui Aventador). Controlul motoarelor electrice din față permite și funcția de vectoring a cuplului : creșterea forței pe care una sau alta o dă roților ajută mașina să se rotească mai strâns în curbe și îi crește stabilitatea atunci când este necesar.Ștecherul este incomod, dar nu este esențial
Toate cele trei motoare, evident, consumă putere de la bateria litiu-ion de mare densitate, lungime de un metru și jumătate și ascunsă sub tunelul dintre scaune, în locul cutiei de viteze și arborelui de transmisie. Și contribuie, de asemenea, la recuperarea energiei atunci când încetinesc și când sunt utilizate pentru stabilizarea mașinii. Acest lucru se aplică atât vectorizării cuplului în timpul eliberării, cât și atunci când accelerați prea decisiv, iar electronica – în loc să „taie” ieșirea V12 – preia o parte din energie, eliminând-o de pe roți și furnizând-o bateriei: aceasta câștigă și plăcerea de a conduce, pe lângă eficiență. Atât de mult încât în sesiunea noastră de tur ne-am întors la boxe cu o încărcare a bateriei și mai mare decât atunci când am pornit. Evident, având în vedere că Lamborghini Revuelto este un hibrid plug-in, este posibilă și reîncărcarea bateriei prin conectarea la o stație de încărcare sau un wall-box: mașina acceptă până la 7,4 kW . Operatiunea nu este insa cea mai practica, avand in vedere ca priza se afla in interiorul capotei fata. După deschidere (din meniul de infotainment) și odată ce cablul a fost conectat, acesta trebuie lăsat întredeschis, folosind o încuietoare mecanică retractabilă pentru a preveni accesul străinilor în portbagaj atunci când mașina este închisă. O priză pe lateral, într-o poziție simetrică față de rezervorul de benzină, ar fi fost mai convenabilă. Dar foarte puțini clienți sunt probabil să-și reîncarce bateria în acest fel. Mult mai convenabil, dar hotărât dezavantajos din punct de vedere energetic, este modul Reîncărcare al sistemului hibrid, adică utilizarea V12 pentru a alimenta bateria: rezervorul este plin în doar 6 minute. Are 13 moduri de mers!
Funcția de reîncărcare este flancată de modurile Hybrid și Performance: primul este conceput pentru a optimiza eficiența, în timp ce al doilea se concentrează în întregime pe performanță. Ele pot fi combinate cu cele patru moduri de condus : City (pentru conducerea electrică până la 140 km/h, în ciuda numelui), Strada, Sport și Corsa, la care se adaugă funcția Esc Off, care exclude controlul stabilității. Setările sistemului hibrid și modurile de conducere sunt activate fiecare cu o roată pe volan și există un total de 13 combinații. Un alt „rotor” vă permite să variați rigiditatea amortizoarelor controlate electronic sau să ridicați „nasul” Revuelto pentru a intra și a ieși din garaj fără a deteriora spoilerul din carbon din față aripa din spate.Aerodinamică la 360 de grade
Aripa de pe coadă este cea mai evidentă dintre soluțiile aerodinamice pentru a combina performanța și netezimea. De fapt, în poziția închisă reduce rezistența aerodinamică, în timp ce în poziția mai înclinată High Downforce maximizează forța aerodinamică în viteză , aducând-o pe puntea spate la o valoare cu 74% mai mare decât cea a lui Aventador Ultimae (în față)., în schimb, creșterea este de 30%). Alte soluții se referă la acoperișul care este scobit în partea centrală pentru a transporta aerul spre coadă. În partea inferioară, însă, fundul carenat se conectează cu extractorul de aer din spate, care are dimensiuni generoase datorită aranjamentului transversal al cutiei de viteze cu dublu ambreiaj care îi reduce dimensiunile de gabarit. De asemenea, ingenioase sunt mânerele ușilor create în profilele aerodinamice laterale care ghidează aerul către radiatoare și canalele de admisie ale lui V12.Compartiment pentru pasageri mai „spațios”.
Intrarea în Revuelto nu este, evident, ca și cum ai accesa un minivan, dar este puțin mai confortabil decât la modelele anterioare. De fapt, pragul (partea orizontală care acționează ca foaia inferioară a ușii) a fost redusă în lățime, permițându-vă astfel să vă apropiați de scaun. Aici există centimetri prețioși mai mult pentru picioare și în înălțime față de Aventador: forma particulară a acoperișului cu zonele laterale ridicate a câștigat cu 2,5 cm mai mult pentru capetele șoferului și pasagerului, care pot purta astfel o cască fără nicio cască. probleme în timpul unei zile pe pistă. Examinat între borduri
Și tocmai pe circuitul, cel rapid și tehnic din Vallelunga, Revuelto ne-a arătat de ce este capabil. Accelerația brutală este aproape de la sine înțeleasă, având în vedere cei 1015 cai putere combinați disponibili în modul Corsa (în Sport, însă, este de 907 și în Strada 886), cu un raport greutate-putere de 1,75 kg/CP. Compania Motor Valley pretinde doar 2,5 secunde pentru „0-100” și 7 secunde pentru „0-200” (în timp ce viteza maximă este de 350 km/h). Asa ca intr-o clipa te trezesti aproape de primul punct important de franare, cand de la aproximativ 260 km/h intri in curba dubla dreapta a Cimini. Frânele carbon-ceramice , cu discuri de 41 cm și etriere cu 10 pistoane în față (39 cm și 4 pistoane în spate), trebuie să muncească din greu, dar sunt bine susținute de acțiunea motoarelor electrice, care recuperează energie prin acționând ca o frână de motor și crește rapid încărcarea bateriei. Evident că dacă nu te uiți la bord nu vei observa nimic, având în vedere răspunsul omogen al pedalei. Impresionantă este și reactivitatea cu care capătul din față intră în colțuri și agilitatea dată și de partea din spate a direcției . Acesta din urmă îndeplinește și o funcție de stabilizare la viteză și la ieșirea din viraje când accelerația este apăsată prea tare. Carbon peste tot
Lucrarea suspensiilor în viraje rapide și chicane este eficientă, și datorită validității șasiului din fibră de carbon (rigiditatea la torsiune a crescut cu 25% față de Aventador, față de o reducere totală de 10%, datorită utilizării acestui material și pentru zona de absorbție a șocurilor). Dansezi în partea mixtă cu agilitate, iar Revuelto răspunde cu mare progresivitate și naturalețe chiar și atunci când depășești ritmul și poate ești chemat să faci o corecție: un comportament care îl ajută pe șofer să-l gestioneze și să transmită siguranță. Strângând puternic motoarele, frânele și anvelopele, turațiile sunt atinse rapid și supercarul Toro nu pare deloc obosit . Anvelopele sunt Bridgestone Potenza Sport în dimensiunea 265/35 R 20 în față și 345/30 R 21 în spate, rulează strict la plat. Dar la cerere poți avea și 265/30 R 21 în față și 355/25 R 22. Sunt doar una dintre numeroasele opțiuni și personalizări care măresc prețul , care pornește de la 514.840 euro , dar care poate depăși cu ușurință 600.000 cu un câteva în plus. O cifră care nu i-a speriat pe cei aproximativ 4000 de clienți care l-au comandat deja, asigurând că fabrica Sant’Agata va avea următorii doi ani și jumătate de producție.
DUPA NOI
DE CE DA
- Conducerea
Mașina este reactivă ca puține altele și răspunde foarte natural chiar și atunci când conduceți la limită - Personalizări
Acest supermașină vă permite să alegeți între 400 de culori de caroserie și 70 de combinații de culori interioare. Evident ca poti alege si culoarea etrierelor de frana. - Sunet
Arhitectura V12 rămâne neîntrecută în vuiet, care este deosebit de impresionant peste 7000 rpm
DE CE NU
- Accesul la priza de încărcare
Este amplasată în capota frontală, care trebuie ținută deschisă sau întredeschisă (încuiată). - Comenzi pe volan
Butoanele sunt multe și mici și riscă să deranjeze. Cele patru roți sunt mai practice, dar trebuie folosite cu vârful degetelor. - Cameră retrovizoare
Dezvoltarea verticală a ecranului de infotainment limitează lățimea imaginilor, care ar putea fi mai mare cu un afișaj orizontal.
FIȘĂ TEHNICĂ
Motor termic | |
Combustibil | gaz |
Deplasare 3 cm | 6499 |
Fără cilindri și aspect | 12 la V de 60° |
Putere maximă kW (CP)/rpm | 697 (825)/9250 rpm |
Cuplul maxim Nm/tur | 725/6750 |
Motoare electrice frontale (2) | |
Putere maximă kW (CP)/rpm | 110 (150)/nd |
Cuplul maxim Nm/tur | 350/nd |
Motor electric spate | |
Putere maximă kW (CP)/rpm | 110 (150)/nd |
Cuplul maxim Nm/tur | 150/nd |
Puterea maximă totală kW (CP)/rpm | 747 (1015)/nd |
Cuplul total maxim Nm/tur | nd |
Emisii de CO 2 grame/km | nd |
Fără raporturi de transmisie | 8 (dublu ambreiaj robot) |
Tracţiune | Grâu integral |
Frane fata | discuri autoventilate |
Frâne spate | discuri autoventilate |
Spectacolele declarate | |
Viteza maxima km/h | 350 |
Accelerație 0-100 km/h | 2,5 s |
Consum mediu km/l | nd |
Cât de mare este | |
Lungime/latime/inaltime cm | 495/203/116 |
Pasul cm | 278 |
Greutate proprie kg | 1772 |
Capacitatea bagajelor litri | 160 |
Anvelope (standard) | 265/35 R 20 fata. – 345/30 R 21 spate. |
0 Comments