Dacă ar fi să listăm toate SUV-urile sub 40.000 de euro, am depăși sfera acestui articol. Ne vom concentra așadar pe probabil cele mai interesante SUV-uri disponibile în gama de prețuri de până la 40.000 de euro.
Ce SUV-uri sunt disponibile sub 40.000 de euro?
U5 Airways
Modelele Aiways U5 XCITE și PRIME au același motor și baterie și spațiu generos. Oricine se poate descurca fără detalii interioare, o trapă panoramică sau un senzor de pedală pentru deschiderea portbagajului poate achiziționa un SUV complet electric cu o autonomie de 410 de kilometri conform ciclului de testare WLTP începând de la 35.993 de euro. Ca și în cazul tuturor vehiculelor, cererea pentru Aiways este în creștere, la fel ca și timpii de livrare. Aiways U5 este alimentat de un motor electric de 150 kW (204 CP), capacitatea portbagajului este declarată la 496 litri, aprobarea pentru cuplarea remorcii este încă în curs.
Audi Q3
Exact două versiuni de motor ale lui Audi Q3 se încadrează în segmentul sub 40.000 de euro. Audi Q3 35 TFSI (de la 37.250 de euro) are un motor pe benzină de 1,5 litri cu o putere de 110 kW / 150 CP . Audi Q3 35 TDI (începând de la 39.450 de euro) cu un diesel de 2,0 litri și aceeași putere este disponibil în configurator. Capacitatea maximă de remorcare este de 2,2 tone, iar Audi Q3 are o capacitate a portbagajului între 380 și 1.525 litri.
BMW X1 și BMW X2
Cu BMW X1 și BMW X2, BMW are în portofoliu două SUV-uri în segmentul de preț sub 40.000 de euro. În timp ce BMW X1 este disponibil începând de la 34.750 de euro, X2 costă cel puțin 36.150 de euro. Ambele modele sunt disponibile cu motoare pe benzină, diesel sau hibrid plug-in . Capacitatea portbagajului BMW X1 este de 450-1.550 litri, în funcție de motorul ales, iar capacitatea maximă de remorcare este de 2.000 kg. X2 se bazează, de asemenea, pe platforma comună, așa că împărtășește majoritatea sistemelor sale de propulsie și a caracteristicilor de performanță. Datorită formei de coupé, însă, spațiul disponibil în portbagaj este puțin mai mic, cu o capacitate de încărcare variind de la 410 la 1.355 litri.
Citroen C4, Citroen C5
Dacă excludem micul Citroen C3 Aircross , marca franceză Citroen ne prezintă trei modele SUV . Citroen C4 pleacă de la 22.790 de euro, Citroen C5 Aircross de la 31.700 de euro și noul Citroen C5 X de la 36.730 de euro. Putem lăuda echipamentul decent al lui C4 și numeroșii asistenți. Deși mașina este încă bazată pe platforma CMP, spațiul este bun. Capacitatea portbagajului este de 380-1280 litri. Sarcina pe acoperiș este de 80 kg, în timp ce sarcina maximă a barei de remorcare opționale este, din păcate, de doar 61 kg. În cele mai multe cazuri, acest lucru nu este suficient pentru două biciclete electrice, inclusiv un suport pentru biciclete. Capacitatea maximă de remorcare variază de la 1,0 la 1,2 tone, în funcție de motorul ales.
Citroen C5 Sub 40.000 de euro, SUV-ul compact este propulsat de un motor mic pe benzină de 1,2 litri cu 3 cilindri sau un motor diesel de 1,5 litri. Portbagajul poate găzdui cu ușurință 460-1.630 de litri de încărcătură, deși sarcina utilă trebuie luată în considerare. Aceasta este între 355 și 455 kg, capacitatea maximă de remorcare este de 1.350 kg, sarcina la bară de remorcare este de 58-68 kg.
Noul Citroen C5 X se bazează pe platforma EMP2 a familiei Stellantis. Sub 40.000 de euro, însă, este disponibil doar motorul entry-level Puretech 130 . Motorul de 1,2 litri cu 3 cilindri produce 96 kW, antrenează roțile din față și durează cel puțin 11,3 secunde pentru a atinge 100 km/h. C5
Dacia Sandero si Dacia Duster
Dacia Sandero este acum puțin mai scumpă. Vehiculul probabil accesibil din perspectiva SUV-ului, care nu se dorește deloc a fi un SUV, este disponibil momentan începând de la 9.300 de euro. În schimb primești un design și interior contemporan, manopera solidă și, la un mic cost suplimentar, și o variantă GPL. SUV-ul este condus întotdeauna de puntea din față, portbagajul are o capacitate de 328-1.108 litri, sarcina maximă la bară este de 75 kg, capacitatea maximă de remorcare este de 1,1 tone. Dacă Sandero nu este suficient de „SUV” pentru tine, poți alege Dacia Duster . Începe de la 12.700 de euro, este disponibil cu motoare pe benzină, diesel sau GPL și are un spațiu decent. Dacia Duster este disponibilă la cerere și cu tracțiune integrală, dar în acest caz prețul de bază se dublează rapid cu unele extra. Dacia Duster, 4,43 metri lungime, 2,05 metri latime (inclusiv oglinzile) si 1,69 metri inaltime, este cel mai accesibil SUV cu tractiune integrala, dar performantele sale sunt lente. Volumul de încărcare este de 411-1.478 litri, sarcina utilă maximă este de 488 kg, capacitatea maximă de remorcare este de 1,5 tone și sarcina pe bară de remorcare este de 75 kg.
DS 3, DS 4, DS 7 Crossback
Întreaga gamă de SUV-uri în gama de prețuri de până la 40.000 de euro este disponibilă de la marca premium DS . DS 3 Crossback , care poate fi comandat începând de la 25.140 de euro, are și mult spațiu atât în față, cât și în spate. DS 3 Crossback E-Tense, cu propulsie pur electrică, este disponibil începând de la 39.400 de euro și are sub capotă cunoscutul motor Stellantis Group. 100 kW / 136 CP de putere și o baterie de 50 kWh care alimentează sistemul electric. Motoarele pe benzină și diesel antrenează și puntea față, la fel ca versiunea complet electrică. DS 4, disponibil de la 29.800 de euro, și DS 4 E-Tense complet electric, disponibil de la 37.700 de euro, sunt și ele disponibile doar cu tracțiune față. Marele DS7 Crossback este o excepție, care pornește de la 37.990 de euro în versiunea de bază – dar este disponibil și cu tracțiune hibridă plug-in și tracțiune integrală în cea mai bună linie de echipare. În acest caz însă, acest vehicul depășește deja pragul de 50.000 de euro. Versiunea de bază este propulsată de un motor pe benzină de 1,6 litri sau un motor diesel de 1,5 litri. DS7 Crossback convinge cu mult spațiu, caracteristici bune de siguranță și variabilitate ridicată. Portbagajul poate ține până la 1.750 de litri și pot fi tractate până la 1,55 tone. Un punct critic: sarcina redusă a barei de remorcare de 55-68 kg.
Ford Ecosport, Ford Puma și Ford Kuga
Ford oferă Ecosport începând de la 23.850 de euro, Puma de la 25.900 de euro și Kuga de la 29.150 de euro. Aceasta înseamnă că există trei modele SUV cu sigla Ford în clasa sub 40.000 de euro. Ford Ecosport este disponibil doar cu motorul pe benzină EcoBoost de 1,0 litri cu puteri între 74 și 103 kW (100 și 140 CP). Pe lângă sarcina utilă redusă de 316 kg, o transmisie automată nu este disponibilă pentru acest vehicul. Portbagajul are un volum de 321-1.145 litri iar sarcina la bara de tractiune este de 75 kg.
Dacă sunteți în căutarea unui SUV mic cu transmisie automată , s-ar putea să găsiți ceea ce căutați la Ford Puma. Numele care a aparținut cândva unui mic coupe sport împodobește acum un SUV compact. Punctul culminant al fiecărei petreceri în grădină: compartimentul de spălare de sub portbagajul, prevăzut cu scurgere. Puma este propulsat de un 3 cilindri de 1,0 litri sau, în varianta ST, un 3 cilindri de 1,5 litri cu o putere de 147 kW / 200 CP. Puma poate remorca maximum 1,0 tone, portbagajul poate susține maximum 1.216 litri, iar sarcina barei de tracțiune este din nou de 75 kg.
Dacă sunteți în căutarea unui diesel, ar trebui să aruncați o privire la Ford Kuga din Ford Kosmos. Motorul diesel economic de 1,5 litri este alături de modelele pe benzină de 1,5 litri sau hibridul plug-in de 2,5 litri. În funcție de versiunea de motor, Kuga este recomandat și ca vehicul de remorcare cu o capacitate maximă de remorcare de 2,1 tone, volumul portbagajului variază între 385-1.534 litri, iar sarcina de remorcare a cârligului de remorcare este impresionantă de 100 kg.
Hyundai Kona și Hyundai Tucson
Hyundai Kona , proaspăt dintr-un lifting, are o manevrabilitate excelentă și un spațiu amplu în față și în spate. Portbagajul are o capacitate de 361-1.156 litri, cu o alegere între motor pe benzină, hibrid sau pur electric . Producătorul combină, de asemenea, 1.6 T-GDI cu tracțiunea integrală opțională. Hyundai Kona poate tracta maximum 1,6 tone, iar sarcina de 80 kg este perfect acceptabilă.
Dacă vrei mai mult spațiu, alege Hyundai Tucson . Dar acest SUV nu câștigă doar puncte pentru spațiul său spațios și gama largă de motoare; în multe privințe, este atuul nostru în acest cvartet de SUV-uri. Cu un volum maxim al portbagajului de 1.799 litri , îi lasă pe mulți dintre concurenții săi ridicat și uscat, iar Hyundai Tuscon se mândrește, de asemenea, cu o sarcină maximă pe plafon și bară de tracțiune de 100 kg . Sistemele de siguranță sunt cuprinzătoare, confortul la volan este bun și cei care țin cu ochii pe sarcina utilă maximă, cuprinsă între 396-553 kg, se vor distra cu siguranță conducând acest SUV coreean.
Kia Niro, Kia e-Niro și Kia Sportage
Niro a fost deja construit pe o platformă de propulsie variabilă din 2016. Pe lângă o variantă pur electrică, această platformă permite, de asemenea, propulsie hibridă plug-in și funcționare hibridă . Ambii hibrizi sunt propulsați de un motor pe benzină de 1,6 litri și un motor electric integrat în transmisia cu dublu ambreiaj. Hybridul plug-in poate fi încărcat extern, dar are și un portbagaj mic. Capacitatea portbagajului este indicată la 324-1.434 litri. Pot fi tractate maxim 1,3 tone, iar SUV-ul, cu spațiu suficient pentru patru persoane, oferă o sarcină pe acoperiș și bară de remorcare de 100 kg pe lângă dotarea de bază bună.
A cincea generație Kia Sportage se bazează pe Hyundai Tucson. Deci, sub capotă se află o gamă similară de sisteme de propulsie. Printre punctele de atracție ale echipamentului, cu siguranță șasiul cu control adaptiv al amortizorului , capacitatea maximă de remorcare de 1.950 kg, volumul maxim al portbagajului de 1.780 litri și, de asemenea, suportul și sarcina pe acoperiș de 100 kg fiecare sunt impresionante. Datorită stâlpului C puțin prea lat, Kia Sportage oferă doar o vizibilitate generală moderată, așa că nu se poate renunța la o cameră integrată. Kia oferă o serie de opțiuni care ar trebui să ridice cu ușurință prețul de bază la puțin sub 30.000 de euro.
Mazda CX-5
Deoarece Mazda numește CX-30 puțin mai mic un crossover, prezentăm cel mai popular SUV de import din această clasă în lista noastră. Acesta este Mazda CX-5 . Acționat de unități pe benzină sau diesel, disponibile cu tracțiune față sau integrală, CX-5 se remarcă prin spațiul său bun și agilitatea de conducere . Cu 4,57 metri lungime, 2,12 metri lățime și 1,68 metri înălțime, CX-5 are un ampatament de 2,70 metri. Portbagajul variază de la 510 la 1.638 litri, iar sarcina utilă este între 404 și 534 kg. Cu o capacitate de remorcare de până la 2,1 tone, CX-5 de la Mazda atinge marca și în această disciplină, iar sarcina de 84 kg ar trebui să fie suficientă pentru majoritatea aplicațiilor. Cu o sarcină pe acoperiș de 50 kg, probabil că se va supraîncărca rapid atunci când transportați două biciclete.
Mercedes-Benz GLA și Mercedes-Benz GLB
Mercedes -Benz GLA beneficiază de strategia de sus în jos a producătorului cu steaua. Sistemul de infotainment „MBUX” reproduce tastatura completă cu opțiuni de rețea și comunicare, datorită numeroaselor sisteme de asistență, conducerea GLA nu este doar mai plăcută, dar mai ales mai sigură. În versiunea de bază sunt disponibile motoare pe benzină de 1,3 litri sau diesel de 2,0 litri. Opțional, Mercedes-Benz GLA este disponibil și cu tracțiune integrală, cu hibrid plug-in sau, ca și Mercedes-Benz EQA, într-o versiune pur electrică. Cu un volum al portbagajului cuprins între 385 și 1.430 de litri și o capacitate maximă de remorcare de 2,0 tone, GLA nu are nimic de ascuns, dar extra și opțiunile rămân destul de scumpe pentru Mercedes-Benz. Acest lucru este valabil și pentru Mercedes-Benz GLB, care este disponibil opțional cu șapte locuri. Cu acest plus, însă, nu se mai încadrează în categoria de până la 40.000 de euro. Sub capotă există o gamă similară de motoare cu cea a EQA, dar prețul a crescut ușor.
MG EHS
Pe lângă propulsia pur electrică a lui MG ZS , producătorul chinez cu marca engleză oferă MG EHS ca hibrid plug-in. SUV-ul compact se remarcă prin echiparea sa extinsă, manopera îngrijită și numeroasele sisteme moderne de asistență . Sistemul de infotainment ar putea fi puțin mai rapid. Cu un pret incepand de la 34.990 de euro, MG EHS se plaseaza in segmentul de pret mic, dar datorita unei lungimi de 4,57, a unei latime de 2,08 si a unei inaltime de 1,69, intalneste ca insotitori de piata BMX-ul. Din păcate, tracțiunea este doar pe puntea față și nu este disponibilă o versiune cu tracțiune integrală.
Mini Countryman
Este Mini Countryman un SUV? Odată cu a doua generație, a devenit cu 20 cm mai lung decât predecesorul său. Pentru cei 4,30 metri lungime, Mini Countryman oferă mult spațiu și un nivel ridicat de confort . Dar echipamentele de bază au un preț ridicat. Pe lângă motoarele pe benzină și diesel, Mini Countryman poate fi parțial electrificat cu un hibrid plug-in. Toate sistemele de tracțiune pot fi combinate cu tracțiunea integrală. Mini Countryman PHEV este întotdeauna echipat cu tracțiune integrală.
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai a fost cândva pionierul segmentului crossover-urilor, dar de atunci s-a transformat într-un SUV bun. Unele dintre avantajele predecesorilor săi au fost eliminate, de exemplu Qashqai nu mai este disponibil cu până la șapte locuri, ci doar cu cinci. Actualul Qashqai marchează puncte cu o sarcină maximă a limbii de 100 kg, un volum al portbagajului între 436 și 1.447 litri și faptul că acest model este încă disponibil cu tracțiune integrală.
Opel Mokka și Peugeot 2008
Mokka și 2008 se bazează pe platforma CMP a familiei PSA, fuzionand sub umbrela mare Stellantis. Opel a prezentat noul model de față și afișaj digital al lui Mokka. Modelele sunt propulsate de motoare pe benzină de 1,2 litri cu 3 cilindri sau diesel de 1,5 litri. Atât Opel Mokka, cât și Peugeot 2008 sunt disponibile și cu unitatea pur electrică de 100 kW.
Opel Crossland
Opel Crossland oferă o poziție înaltă și spațiu suficient; Acest model este disponibil doar cu tracțiune față. Sub capotă se află binecunoscutele motoare PSA (benzină și diesel), o versiune electrificată este puțin așteptată în prezent la fel ca și o versiune cu tracțiune integrală. Opțional, la Opel Crossland pot fi adăugate unele conforturi precum un head-up display și controlul automat al climei, care în cel mai recent facelift a primit și noua față a mărcii Opel cu Vizor. Puncte critice: Capacitatea de remorcare de până la 870 kg, sarcina de remorcare de 55-65 kg și sarcina pe acoperiș de numai 50 kg limitează oarecum capacitatea de utilizare ca partener de distracție și viață.
Opel Grandland
S-ar putea crede aproape că Grandland ar fi declanșat achiziția, acest vehicul fusese deja proiectat și produs în colaborare cu grupul PSA înainte ca GM să vândă marca Opel grupului Stellantis. Disponibil în versiunea de bază cu un mic de 1,2 litri cu 3 cilindri sau cu un motor diesel de 1,5 litri, Grandland, lung de 4,47 metri, este disponibil și într-o versiune plug-in hybrid. În acest caz, este disponibilă și versiunea cu tracțiune integrală, care ar costa mai mult de 50.000 de euro. Cu o capacitate a portbagajului între 380 și 1.652 de litri, Grandland este un însoțitor de zi cu zi pentru familie, capabil să găzduiască până la cinci persoane.
Renault Arkana
Alături de Renault Captur și Renault Kadjar , producătorul francez a adăugat recent Renault Arkana în gama sa. Un SUV cu o secțiune spate de tip coupé și destul de plată . Rareori intalnit in segmentul de pret accesibil sub 40.000 de euro, acest design ofera totusi suficient spatiu pe o lungime de 4,57 metri. În timp ce sarcina barei de remorcare de 75 kg și încărcarea pe acoperiș de 80 kg sunt încă în standard, capacitatea maximă de remorcare este de doar 900 kg. Portbagajul are o capacitate de 480-1.296 litri iar acest SUV coupe este propulsat de un motor pe benzină pură sau o variantă hibridă pe benzină cu o putere de 105 kW / 143 CP. Se preconizează că electrificarea sistemului de propulsie va reduce consumul WLTP la 4,2 litri la 100 de kilometri. Numeroase sisteme de asistență și chiar și o interesantă RS Line sunt disponibile ca opțiuni. Pe lângă pragul de încărcare puțin prea mare, designul oferă spațiu oarecum mic pentru cap în spate.
Seat Tarraco (Skoda Kodiaq, VW Tiguan Allspace)
Situația nu este mai simplă nici pentru consumatorul final: ceea ce este Grupul Stellantis pentru Citroen, Opel, Peugeot etc., Grupul Volkswagen face între ele cu mărci proprii. O singură platformă, diferite derivate, design independent, diferite obiective și echipamente. Nava amiral lungă de 4,74 metri a mărcii spaniole Seat se bazează pe aceeași platformă ca și Skoda Kodiaq sau VW Tiguan Allspace , dar este cu patru centimetri mai lungă și oferă opțional până la șapte locuri. Dacă dimensiunea și nu lungimea contează, optează pentru versiunea cu cinci locuri și volumul maxim al portbagajului ajunge la 1.920 de litri. Poate tracta remorci de până la 2,3 tone, sarcina pe acoperiș este de 75 kg și sarcina maximă la bara de remorcare de 100 kg poate găzdui cu ușurință două sau trei biciclete. Acest lucru face din Seat Tarraco o mașină de familie care, cu unele opțiuni de motorizare, poate fi achiziționată cu mai puțin de 40.000 de euro. Sub capotă se află binecunoscutele motoare ale Grupului VW, de la motorul pe benzină de 1,5 și 2,0 litri, până la motorul diesel de 2,0 litri și hibridul plug-in de 1,4 litri. Ambele modele pe benzină și diesel sunt disponibile opțional cu tracțiune integrală.
VW T-Roc (cabrio)
VW T-Roc are o putere deosebită. Acest SUV este disponibil și ca decapotabilă. Alternativa Volkswagen la Audi Q2 se remarcă și prin motoarele sale sportive: VW T-Roc este disponibil nu numai cu motorul de bază (motor pe benzină de 1,0 litri cu 3 cilindri), ci și cu varianta T VW Roc R cu o putere de 221 kW / 300 CP. Variantele de top sunt disponibile cu tracțiune integrală. VW T-Roc Cabrio poate fi comandat și cu bară de tractare. Cu o capacitate de remorcare de 1,5 tone și o sarcină la bara de remorcare de 80 kg, T-Roc devine astfel un SUV lifestyle. Capotul moale electro-hidraulic poate fi deschis sau închis în 9 secunde.
Care este cel mai bun SUV?
În acest interval de preț nu există „cel mai bun SUV”, pentru că, ca întotdeauna, depinde de profilul nevoilor personale. Seat Tarraco, de exemplu, oferă o capacitate mare de remorcare și până la șapte locuri , Renault Arkana un design elegant, Aiways U5 o experiență de condus pur electric . Fiecare SUV de pe lista noastră ar putea deveni „cel mai bun SUV” pentru cineva.
Care este cel mai ieftin SUV?
Dacia Duster este cel mai accesibil SUV dintr-o piață sensibilă la preț , disponibil și cu tracțiune integrală. Notă: Dacia Duster alimentată cu GPL este disponibilă numai cu tracțiune față.
Care SUV electric este cel mai bun din punct de vedere preț-performanță?
Dacă privim spre viitor, vedem o creștere a prețurilor la combustibili convenționali. Chiar dacă electricitatea va deveni mai scumpă, Aiways U5 oferă mult spațiu interior cu o lungime de 4,68 metri și un ampatament de 2,80 metri. Datorită bateriei de 61 kWh, naveta zilnică sunt ieftine și cu o capacitate a portbagajului între 432 și 1.550 de litri, Aiways U5 se prezintă ca un SUV spațios pentru patru sau cinci persoane plus bagaje. Suplimentele care costă mai mult la alți producători, precum controlul vitezei de croazieră, sistemul de avertizare la părăsirea benzii, asistentul de parcare sau chiar sistemul de avertizare a coliziunii și a unghiului mort, sunt incluse în standard și toate acestea la mai puțin de 40.000 de euro? Această ofertă determină momentan timpi de livrare lungi. Acestea se aplică și pentru Skoda Enyaq IV și alte derivate ale Grupului VW.
Ce SUV este recomandat?
Cei care caută un SUV cu cât mai mult spațiu și cu o capacitate mare de remorcare vor fi mulțumiți de Ford Kuga sau SEAT Tarraco. Skoda Kodiaq poate tracta și până la 2,5 tone cu motoarele mai mari, dar probabil va costa mai mult de 40.000 de euro.
Concluzie
Privind gama de SUV-uri sub 40.000 de euro, există într-adevăr acum SUV-ul potrivit** pentru fiecare portofel și aproape orice gust . De la economica Dacia Duster la VW T-Roc Cabrio, de la Aiways U5 complet electric la Skoda Enyaq iV – cu sau fără tracțiune integrală, cu capacitate de remorcare mare sau mică, fiecare cumpărător de SUV își va găsi în cele din urmă fericirea mobilă.
0 Comments