Mașini chinezești: listă cu toate mărcile prezente și viitoare


Fără vechi colaborări între bătrânul continent și China, acum sunt multe branduri chinezești care ajung în țara noastră și ritmul pare să fi crescut foarte recent. Așa că haideți să aflăm care sunt aceste mărci, dintre cele deja disponibile în Romania și dintre cele care vor ajunge sau ar putea ajunge în lunile și anii următori.

Pentru mărcile care comercializează deja mașini în Romania, este indicat și prețul celui mai ieftin model.

BYD

Acesta este probabil unul dintre brandurile despre care s-a vorbit cel mai mult și despre care se va vorbi cel mai mult în Europa. BYD există din 1995 ca producător de baterii și după 28 de ani s-a lansat în lumea producției de mașini și astăzi are deja o flotă foarte mare de produse, de la mașini compacte la SUV-uri . Toate complet electrice.
Datorită experienței sale în lumea bateriilor, compania poate oferi vehicule cu autonomie considerabilă .

Designul este și el extrem de rafinat și pentru mulți, BYD ar putea fi, ca concept și ambiții, adevăratul adversar al lui Tesla.

Cel mai ieftin vehicul: BYD Dolphin – De la 33.000 EUR

Leapmotor

Dacă ați auzit de Leapmotor , probabil că din cauza vicisitudinilor sale corporative. Compania a fost înființată în 2015 tocmai pentru crearea de vehicule electrice dar tocmai în acest 2024 compania face să vorbească despre noi în țara noastră. De fapt, Stellantis , grupul care deține, printre altele, întregul grup FIAT, a achiziționat de fapt 20% din companie . Acest lucru îi va permite să exploateze noua sa platformă modulară de mașini electrice pentru crearea de noi vehicule în colaborare, dar și să își comercializeze în curând mașinile în țara noastră.

Compania urmează să ajungă încă cu dealerii săi în țara noastră. Are pe listă un model T03 care arată ca un amestec între un Fiat Panda și un Renault Twingo.

Aiways

Aiways este o companie chineză de mașini electrice fondată în 2017, printre altele, de fostul șef al vânzărilor Volvo în China.

Nu v-am nega că vedem niște referiri la (foste) mașini europene celebre. Compania are in prezent un SUV electric numit U5 si mai recent a lansat U6, o versiune sport coupe. Compania are, de asemenea, un centru de cercetare și dezvoltare în München .

Aiways are deja aproximativ zece dealeri în Romania și cu siguranță va avea mai mulți în lunile următoare.

Cel mai ieftin vehicul: Aiways U5 – De la 46.000 €

NIO / ALPI

NIO este un brand de mașini electrice născut în 2016. Multe mărci de tehnologie precum Tencent, Baidu și Lenovo au investit în această companie. NIO a devenit cunoscut și pentru stațiile sale de schimb , adică stațiile de „încărcare” în care bateria este înlocuită „din mers”, mai degrabă decât reîncărcată. Compania are multe vehicule în istoria sa, toate fiind de ultimă generație.

Până în prezent în Europa a aterizat doar în Norvegia dar se pare că ar putea ajunge și în Italia cu brandul ALPS care este încă high-end, dar mai mic decât NIO.

Cam așa cum este Toyota pentru Lexus. Există și zvonuri despre o a treia marcă și mai ieftină, dar acestea sunt doar zvonuri.

Seres

Seres este un brand de mașini electrice născut în 2016. De atunci a avut o istorie ceva mai zbuciumată, care include însă, printre altele, crearea unui centru de dezvoltare și producție de mașini electrice specific pieței din SUA. Seres este și compania din spatele mașinii Huawei , creată în colaborare între cele două mărci și vândută în China în magazinele mărcii de telefoane.

Cel mai ieftin vehicul: Seres S3 – De la 37.000 €

Chery

Chery este unul dintre marile nume ale mașinilor chinezești de acasă. Sosește oficial în Romania nu cu propria sa marcă, ci cu cea a Omoda și JAECOO . Cele două mărci vor oferi în principal SUV-uri și crossover-uri precum Omoda 5, JAECOO 7 și JAECOO 8.

Brandul există din 2007 și, prin urmare, este mai „istoric” decât multe altele din această selecție. În Romania, însă, Chery a avut deja o anumită influență.

MG

Ei bine, da, istoricul MG englezesc a revenit de ceva vreme pe străzile noastre cu modele electrice și hibride. Marca a fost achiziționată în 2007 de SAIC Motor din China. Dintre toate mărcile despre care vorbim în acest articol, cu siguranță este cea ale cărei vehicule le-ați văzut deja cel mai mult în circulație. Acest lucru se datorează și faptului că gama MG include vehicule care sunt cu siguranță mai ieftine decât media. MG3, de exemplu, costă mai puțin decât mulți alți concurenți.

Cel mai ieftin vehicul: MG3 – De la 19.000 EUR

Maxus

De asemenea, deținută de SAIC Motor este Maxus , un brand care comercializează vehicule comerciale complet electrice (și un pick-up) în Romania de ceva timp.

O mișcare foarte interesantă pentru a umple un gol lăsat de diverșii producători care s-au concentrat aproape în întregime pe vehiculele pentru mobilitate privată.

Cel mai ieftin vehicul: eDeliver 3 – De la 45.000 EUR

Links & Co

Un alt brand care a început să fie văzut mult pe străzile romanesti în ultimii ani este Link & Co. Este un brand chino-suedez născut în 2016. Gigantul din spatele Link & Co este Geely , care colaborează cu multe alte mărci occidentale și care deține și marca Volvo, cu care aceste vehicule au multe în comun. Acest brand este cunoscut în principal pentru modelul său de abonament „all-inclusive” cu o plată lunară.

Cel mai ieftin vehicul: Link & Co 01 – De la 44.000 EUR

Dongfeng

Dongfeng acasă este unul dintre cei trei giganți auto ai companiei. În Europa, compania are joint-ventures cu mărci precum Stellantis, Honda și Renault.

Compania va ajunge oficial în Romania în al treilea trimestru al anului 2024 cu SUV-ul premium Voyah Free , monovolumul Voyha Dream și off-roader-ul de lux Mhero 1.

DFSK

Acest brand chinezesc s-a născut din colaborarea dintre producătorii Dongfeng (despre care tocmai am vorbit) și Chongqing Sokon în 2003. Brandul a produs o serie de crossover-uri și SUV-uri, precum și monovolume sub marca Fengon. Compania fusese deja distribuită parțial datorită colaborării cu Giotti Victoria, dar în 2023 s-a lansat direct cu propria marcă printr-un singur importator cu trei modele disponibile: Glory 500 , Glory 580 și Glory IX5. În 2024 va ajunge și cu Glory IX7 și E5 PHEV.

Cel mai ieftin vehicul: Glory 500 – De la 17.000 €

Forthing

Cu câteva zile în urmă, același Dongfeng despre care tocmai v-am povestit mai sus a aterizat deja în țara noastră datorită mărcii Forthing . Mașinile au fost distribuite de câteva zile în Italia pornind de la trei vehicule: SUV-ul T5 (tot pe benzină), monovolumul U-tour și SUV-ul electric Friday EV.

Toate mașinile fac cu ochiul la modele deja văzute la noi.

Cel mai ieftin vehicul: Forthing T5 – De la 32.000 EUR

FAW / Bestune

Poate că nu ați auzit niciodată de FAW, care înseamnă First Automobile Works , dar este încă cel mai mare producător auto din China. În 2004 a depășit un milion de mașini produse pe an. Până în prezent, planurile pentru extinderea globală a mărcii sunt necunoscute, dar este posibil ca subbrandul Bestune să fie cel folosit pentru a ateriza în Europa.

GAC

S-a vorbit de mai multe ori online despre modul în care GAC ar putea ajunge pe piața europeană cu mărcile Lion și Trumpchi . Până în prezent nu există încă o dată certă, dar este greu de crezut că unul dintre giganții auto chinezi nu ar putea ateriza pe bătrânul continent, când gama ar trebui să fie adecvată pentru piața noastră. În istoria sa, care a început în anii 1950 ca producători de piese și în anii 1980 ca producători de automobile, GAC a colaborat cu unele dintre cele mai prestigioase mărci de pe planetă precum Peugeot, Honda, Isuzu, Toyota, Fiat și Alfa Romeo colaborarea cu cele italiene au fost întrerupte abia în 2022).

Xpeng

Printre cele mai agresive companii de pe piața auto se numără cu siguranță Xpeng , fondată de foști directori GAC și cu finanțatori din lumea tehnologiei, precum oameni de la Alibaba și fondatorul Xiaomi. Vehiculele sale electrice sunt rezultatul unei viziuni foarte moderne, aceea a unui brand născut abia în 2014. Este o companie cu o viziune cu siguranță mai internațională , atât de mult încât are un sediu de dezvoltare în California și este listată pe New York. bursa de valori. Compania a spus în mod explicit că va ajunge în Italia în 2024.

Xiaomi

Marca de tehnologie și smartphone-uri Xiaomi și- a adus SU7 la târgul de tehnologie de la Barcelona la începutul anului, un sedan electric incredibil care a captat imediat atenția tuturor și care a obținut un mare succes acasă. Se știe că brandul va dori să se extindă și în afara Chinei în următorii ani, dar până în prezent nu există încă planuri precise.


0 Comments

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *