Mașinile cu motoare diesel sunt destul de rare în lumea mașinilor mici. Cu toate acestea, chiar și o mașină mică cu motor diesel poate fi convenabilă. În ce situații este cazul și care sunt mașinile mici diesel care merită luate în considerare în zilele noastre?
Mașini diesel mici
Diesel sau benzina? De ani de zile, dacă nu de decenii, această întrebare a stârnit discuții pasionate. Ambele aveau justificările lor. Ambele au avut avantajele și dezavantajele lor. În ultimii ani însă, situația s-a schimbat. Ambele se confruntă cu o concurență din ce în ce mai puternică din partea formelor alternative de propulsie, cum ar fi variantele electrice și hibride.
De parcă nu ar fi de ajuns, motorina în sine cade din ce în ce mai în urmă. Scandalurile privind emisiile de esapament de la marile companii, reglementările din ce în ce mai stricte pentru mașinile diesel și chiar (posibilele) interdicții de conducere în centrele urbane pun probleme motorului diesel. Toate acestea înseamnă că producătorii de automobile se îndepărtează din ce în ce mai mult de motoarele diesel. Din ce în ce mai multe mașini sunt scoase pe piață fără versiune diesel. Cu toate acestea, motoarele diesel pot fi în continuare convingătoare, chiar și într-o mașină mică. Depinde mult de obiceiurile tale de condus. Deci, să aruncăm o privire mai atentă la acest subiect.
Diesel vs. gaz
Să începem cu o comparație generală. Care sunt principalele diferențe dintre motorină și benzină ?
Tipul de combustibil
Ambele tipuri de combustibil sunt derivate din țiței. O explicație simplificată: în rafinărie, țițeiul este descompus în moleculele sale de carbon cu lanț lung. În acest fel se obțin lanțuri de lungimi diferite. Lanțurile de carbon mai scurte devin benzină . Lanțurile mai lungi devin diesel . Aceasta înseamnă că motorina nu este doar mai grea pe litru, ci și mai greu de aprins. Motorina într-un vas mic nu este ușor de aprins, dar benzina este. Dar, ce se întâmplă în motor ?
Motor
Procesele motorului sunt în mare parte aceleași. Motoarele diesel și pe benzină funcționează practic pe aceleași patru cicluri: admisie, compresie, lucru și evacuare. Diferența constă în modul în care are loc aprinderea decisivă . În motorul pe benzină, aerul și benzina sunt amestecate și apoi aprinse printr-o bujie la momentul potrivit. În motorul diesel, însă, doar aerul este pus sub presiune. Acest lucru creează temperaturi ridicate de câteva sute de grade. Apoi motorina atomizată este injectată prin duzele de injecție. Datorită presiunii și temperaturii ridicate, amestecul diesel-aer rezultat se aprinde de la sine. Din acest motiv, motoarele diesel sunt numite și cu autoaprindere .
Comportamentul la volan
Deși greu de aprins, motorina eliberează mai multă energie după aprindere. Aceasta înseamnă că generează putere mare chiar și la turații mici. Acest lucru este vizibil imediat la plecare. Mașinile diesel își dezvoltă puterea mult mai devreme și părăsesc solul mai bine. Mulți șoferi începători sunt, prin urmare, mai bine cu un diesel la început, deoarece trebuie să accelereze mai puțin pentru a porni. În plus, un motor diesel funcționează într-un interval de turații semnificativ mai mic decât un motor pe benzină. Această livrare mai rapidă a puterii este vizibilă și la retragere în situații precum accelerarea dintr-un colț.
Costurile
Când se compară costurile motoarelor pe benzină și diesel, două valori sunt de importanță primordială: costurile de achiziție și consumul. Aprinderea puternică și mai fierbinte a motorului diesel are loc mai necontrolat și, prin urmare, mai neregulat. Din acest motiv, chiar și neexperții pot percepe adesea direct diferența dintre un motor diesel și unul pe benzină. Pentru a reține mai bine această mizerie, motoarele diesel sunt realizate cu construcții mult mai grele și mai masive. Acest lucru le face în general mai scumpe de cumpărat decât mașinile pe benzină . În plus, majoritatea variantelor diesel sunt disponibile doar de la al doilea sau al treilea nivel de echipare al mașinilor mici nou comandate. Aceasta înseamnă că mașinile pe benzină au în mod inerent un preț de bază mai mic.
În schimb, motorina a reușit să obțină un avantaj clar de preț la pompă și, de asemenea, în ceea ce privește consumul de mult timp. Cu toate acestea, acest avantaj s-a diminuat în ultimii ani. Mai mult, compararea consumului nu este pe deplin corectă. Comparația se face în litri, dar cei doi combustibili au greutăți diferite. Motorina este evident mai grea decât benzina. Dacă s-ar folosi greutatea pentru comparație, cele două ar fi mult mai apropiate.
Mașini mici diesel: avantaje
Să ne uităm acum în mod concret la situația uneia dintre rarele mașini mici cu motor diesel. Avantajul clasic al motorinei se aplică și mașinilor mici : consum redus de combustibil . O mașină mică diesel consumă mai puțin combustibil decât omologul său pe benzină. Cu prețurile la motorină încă puțin mai mici, acesta este încă un argument bun în favoarea motorului diesel. Cu toate acestea, acest avantaj nu este neapărat valabil pentru toate tipurile de condus. Din acest motiv, este necesar să se ia în considerare și dezavantajele.
Mașini diesel mici: dezavantaje
În cele mai multe cazuri, o mașină diesel mică poate profita la maximum de avantajele sale numai dacă este preferată pentru distanțe lungi . Pentru a funcționa cu adevărat eficient, motorul diesel are nevoie de ceva timp pentru a se încălzi suficient. Dacă conduceți doar cinci minute până la serviciu în fiecare zi, nu vă faceți nimic bine pentru voi, pentru o mașină mică cu motor diesel sau pentru mediu.
Apropo de mediu: chiar și indiferent de diversele scandaluri privind emisiile, motorina își are clar ** în emisiile poluante**. Datorită moleculelor de carbon cu lanț lung din motorină, se arde mai mult carbon. Acest lucru duce inevitabil la o cantitate mai mare de poluanți. Chiar dacă producătorii luptă împotriva acestui fenomen cu diverse tehnologii – în sens juridic – problema nu poate fi respinsă a priori. Din păcate, acest lucru face ca motoarele diesel să fie o alegere nesigură în cazul interdicțiilor de conducere în centrele orașelor sau în zone similare, chiar dacă este „doar” o mașină mică.
Acestea sunt încă mici mașini diesel interesante
După toată teoria, să trecem acum la practică, sub forma unor mașini mici din beton care sunt încă pe drum cu motoare diesel. Un cuvânt de avertisment: această listă nu urmează nicio clasare sau scor anume . Mai presus de toate, evaluarea rolului lor ca mașini second hand variază prea mult de la mașină la mașină.
Pentru a nu face greșeli, mai ales în sectorul mașinilor rulate, potențiala viitoare mașină diesel mică ar trebui să fie inspectată și verificată corespunzător. De asemenea, este important să se verifice clasa de emisii și dacă vehiculele diesel mai vechi au fost deja modernizate pentru a reduce emisiile.
Mașini mici diesel încă în construcție
Să începem cu cele mai interesante modele care sunt încă disponibile ca mașini noi cu motoare diesel .
Peugeot 208 – a doua generație
Din 2019, actualul Peugeot 208 este disponibil la a doua generație și face o mare impresie – mai ales pentru o mașină mică – cu farurile sale distincte din față, concepute să semene cu caninii unui leu. Chiar și interioarele, neconvenționale la prima vedere, dar în cele din urmă de înaltă calitate și bine gândite , sunt minunate pentru un sejur prelungit. Condiții ideale pentru o mașină mică al cărei motor diesel își poate arăta punctele forte mai ales la călătoriile mai lungi.
- Preț de bază : de la 21.550 euro
- Consum (în funcție de producător) : 4,2 până la 4,0 litri la 100 de kilometri combinat
- Putere : 102 CP
Citroën C3 – a treia generație
Să rămânem în familia PSA și să aruncăm o privire mai atentă la a treia generație a lui Citroën C3 . Datorită apropierii familiei de Peugeot, una sau alta parte a lui Peugeot 208 ar putea fi prezentă în C3. Cu toate acestea, la prima vedere este o mașină mică complet diferită. Pare mult mai jucăușă, chiar mai veselă. Interiorul, însă, este foarte calitativ și foarte confortabil. De asemenea, este propulsat de un motor diesel de 102 CP care, deși nu este tocmai sportiv, este foarte eficient și economic, mai ales în călătoriile mai lungi.
- Preț de bază : începând de la 20.790 euro
- Consum (conform producătorului) : 4,2 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 102 CP
Renault Clio – a cincea generație
Continuați franceză, dar părăsim grupul PSA. Renault a lansat deja a cincea generație a Renault Clio în 2019. Chiar și cu ea, alegerea diesel este deja sever limitată , dar este încă acolo. În cabină, Clio este în mod clar mai popular decât primele două modele. Ecranul vertical mare din centru este deosebit de apreciat la Clio.
- Preț de bază : începând de la 22.250 euro
- Consum (conform producătorului) : 3,6 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 100 CP
Opel Corsa F – a șasea generație
Opel Corsa are o istorie lungă . Este acum la a șasea generație și mai are cel puțin o opțiune diesel din care să aleagă. Este propulsat de un motor cu patru cilindri cu o capacitate de 1,5 litri și 102 CP. Nu numai puterea motorului, ci și alte componente tehnice amintesc de Peugeot 208 și Citroën C3. Nu e de mirare, după toate acestea, Corsa este prima de când PSA a preluat marca Opel . Din păcate, interiorul lui Corsa este doar parțial convingător din punct de vedere al spațiului.
- Preț de bază : începând de la 21.370 euro
- Consum (în funcție de producător) : 4,4 până la 4,0 litri la 100 de kilometri combinat
- Putere : 102 CP
BMW Seria 1 – a treia generație
Să urcăm unul sau poate două niveluri de preț și să aruncăm o privire mai atentă asupra BMW Seria 1 . Deși se află deja în cea mai mare parte în segmentul mașinilor compacte, ar trebui să-și aibă etapa pe scurt aici. Chiar și la a treia generație, este încă disponibil cu o gamă de motoare diesel. Poti alege intre 116, 150 si chiar 190 CP. Cu acesta din urmă, mai ales ca mașină mică, merge deja mult înainte. Și chiar și cel mai mic BMW urmează în mod clar motto-ul clasic „Bucuria de a conduce” . Deci, dacă aveți bugetul necesar, puteți avea o mașină de înaltă calitate și puternică cu motor diesel.
- Preț de bază : de la 30.900 euro
- Consum (conform producătorului) : de la 3,8 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 116, 150 sau 190 CP
Mini Clubman
Ultimul diesel de acest gen este Mini Clubman . Versiunea break a Mini este singurul model rămas cu motor diesel. Poti alege intre 116 si 190 CP. Deci, ca membru al familiei BMW Group , Clubman se bazează în mod evident pe motoarele BMW Seria 1. Cea mai mare diferență dintre Clubman și Seria 1 este în mod clar designul tipic extravagant al Mini Clubman.
- Preț de bază : începând de la 28.950 euro
- Consum (conform producătorului) : de la 4,2 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 116, 150 și 190 CP
Mașini diesel mici și moderne care nu mai sunt construite
Modelele de mașini mici cu opțiuni diesel devin din ce în ce mai rare. Un model după altul a început o nouă generație direct fără motor diesel sau producătorul a eliminat motorina din gamă în timpul unei actualizări de model. Ca urmare, numărul modelelor de mașini mici diesel nou construite devine din ce în ce mai mic.
Cu toate acestea, deoarece acest proces s-a accelerat doar în ultimii ani, există încă multe mașini mici diesel moderne care nu mai sunt în producție, dar sunt disponibile ca mașini tinere uzate extrem de atractive . Acest tip de mașină uzată include în mod firesc și generațiile mai vechi de mașini deja descrise mai sus. Și ei pot fi splendidi însoțitori de călătorie cu un motor diesel. Pe lângă acestea, să examinăm acum câteva modele foarte interesante care de multe ori au fost întrerupte doar recent.
Pentru preturi ne-am orientat pe cele mai interesante si moderne exemple folosite ale modelului in cauza. Cu siguranță vei găsi vehicule mai ieftine pentru toate modelele.
VW Polo – a șasea generație
Începem această categorie cu un mare clasic printre mașinile mici . Cu o istorie lungă de model, VW Polo oferă echipamente premium de înaltă calitate. În cea de-a șasea generație, va continua să iasă din liniile de asamblare Volkswagen ca diesel până în august 2020. De atunci, istoria diesel a lui VW Polo pare să fie pecetluită. Oricine își dorește încă un VW Polo modern cu motor diesel are acum șanse mari sub forma unor mașini rulate tinere. La urma urmei, poți alege între două variante diesel : una cu 80 și una cu 95 CP.
- Pret folosit : de la 15.000 euro
- Consum (conform producătorului) : 3,9 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 80 sau 95 CP
Audi A1
Audi A1 mai mic există din 2018 la a doua (și, conform rapoartelor actuale Audi, ultima) generație. Cu toate acestea, variantele sale diesel nu au făcut saltul către noua generație. Aceasta înseamnă că doar modelele A1 din 2014 până în 2018 sunt disponibile ca mașini diesel uzate. Cu toate acestea, este cu siguranță posibil să obțineți o mașină mică de înaltă calitate pentru călătorii mai lungi . Chiar dacă A1 nu pare să fi avut un succes atât de mult pe cât sperase Audi, poți să cumperi totuși una dintre mașini mici de cea mai bună calitate din jur, de care te poți bucura mult timp.
- Pret folosit : de la 16.000 euro
- Consum (conform producătorului) : de la 3,6 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 90, 105, 116 sau 143 CP
Seat Ibiza
Seat Ibiza este în mod clar unul dintre cele mai populare modele de mașini mici . Ajuns deja la a cincea generație, reușește să arate bine și să se concentreze pe o calitate suficient de bună și prețuri accesibile. Pe scurt, oferă un raport calitate-preț excelent . La fel ca sora sa mai mare, VW Polo, Seat Ibiza a pierdut ultima opțiune diesel în august 2020. Aceasta înseamnă că este disponibil „doar” ca o mașină uzată tânără și foarte căutată. În plus, unii dealeri au încă mașini demonstrative sau noi în stoc.
- Pret folosit : incepand de la 15.000 euro.
- Consum de combustibil (conform producătorului) : 3,8 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 80, 95 sau 115 CP
Skoda Fabia
Rămânem în Grupul VW și continuăm cu Skoda Fabia . Ca și precedentul Audi A1, este. Cu toate acestea, din iulie 2018, a treia generație cu două variante diesel era încă în construcție. Skoda Fabia se bazează pe raportul calitate-preț dovedit cu unul sau două detalii bine gândite. Dacă vă pricepeți la cumpărarea unei mașini second hand, veți obține o mașină mică diesel la preț rezonabil, fiabilă și economică.
- Pret folosit : incepand de la 11.000 euro
- Consum (conform producătorului) : 3,4 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 90 sau 105 CP
Mazda2
În 2014, Mazda și-a lansat în sfârșit cel mai mic model cu designul Kodo de succes al Mazda6 și Mazda3 . Din noiembrie 2014 până în mai 2018, Mazda a construit și mașina mică cu un motor diesel de 105 CP . În interior, această Mazda2 este una dintre mașinile mici surprinzătoare de înaltă calitate , care nu se ascunde deloc de clasele superioare. Este cu siguranță un loc grozav pentru a sta în călătorii mai lungi . Fiind scos din producție de mai bine de trei ani, este încă destul de accesibil ca mașină uzată.
- Pret folosit : incepand de la 10.000 euro.
- Consum (conform producătorului) : 3,4 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 105 CP
Toyota Yaris
Nici măcar micul Toyota Yaris nu mai este diesel în generația actuală. În generația anterioară, totuși, o unitate diesel era încă disponibilă . Cu o putere de 90 CP, a rulat din octombrie 2011 până în aprilie 2017. În ceea ce privește designul interior și exterior, Toyota Yaris se încadrează în mod clar în vechiul clișeu al mașinii mici și simple . Deci, dacă puteți face o tăietură sau două aici, puteți găsi un însoțitor minunat, dar simplu, într-o Toyota Yaris folosită.
- Pret folosit : incepand de la 10.000 euro
- Consum (în funcție de producător) : 3,9 până la 3,5 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 90 CP
Nissan Micra – a cincea generație
Micra, care pentru mulți este aproape o icoană, s-a schimbat mult de – a lungul anilor. De la fostul mouse gri, a evoluat într-o mașină mică modernă de top . În a cincea generație și, prin urmare, încă actuală, Nissan Micra mai avea în portofoliu un motor diesel până în august 2018. Această generație este deosebit de interesantă ca mașină uzată. Predecesorii au fost doar parțial convingătoare la unele teste de mașini second hand.
- Pret folosit : incepand de la 12.000 euro.
- Consum de combustibil (conform producătorului) : 3,8 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 90 CP
Ford Fiesta – a opta generație
Din 2017, Ford Fiesta există în ceea ce este acum a opta (!) generație . Inițial, în catalog erau două variante diesel: Una cu 85 și una cu 120 CP. Versiunea mai puternică a dispărut în mai 2019, urmată de cea mai slabă în august 2020. De atunci, Ford Fiesta a fost disponibil doar ca model pe benzină. Prin urmare, Fiesta cu motor diesel este acum disponibilă doar ca mașină uzată de înaltă calitate. Mai ales în varianta de 120 CP , face progrese mai mult decât decente pentru o mașină mică.
- Pret folosit : incepand de la 12.000 euro.
- Consum de combustibil (conform producătorului) : 3,5 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 85 sau 120 CP
Dacia Sandero – a doua generație
În primele două (din cele trei de până acum) generații, Dacia Sandero era disponibilă și cu putere diesel. Cea mai modernă variantă diesel este oferită de Sandero cu dCi 95, care a fost disponibil până în septembrie 2020. Acesta este un motor de 95 CP. În ceea ce privește motorul, acest lucru face ca Sandero să fie potrivit pentru călătorii mai lungi. În ceea ce privește dotarea, confortul și valoarea, însă, „cea mai ieftină mașină din Germania” trebuie să facă concesii. Acest lucru îl face, de asemenea, de departe cel mai ieftin și încă destul de tânăr candidat din lista noastră de mașini mici diesel uzate.
- Pret folosit : de la 8.000 euro
- Consum (conform producătorului) : 3,5 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 85 sau 120 CP
Suzuki Swift – a cincea generație
În cea de-a cincea generație a Suzuki Swift , construită până în 2017, a fost disponibilă și o versiune diesel până la sfârșitul anului 2013. Swift este o mașină mică solidă din toate punctele de vedere. În interior și în exterior este greu de găsit defecțiuni și, în același timp, nu este o mașină emblematică care stârnește controverse. Cu toate acestea, din cauza sfârșitului producției în 2013 , nu au mai rămas Swift-uri diesel cu adevărat proaspete. Cu o mână bună, puteți găsi în continuare una bună folosită.
- Pret folosit : incepand de la 7.000 euro.
- Consum (conform producătorului) : 3,5 litri combinat la 100 de kilometri
- Putere : 85 sau 120 CP
Concluzie: În ce situații este o mașină mică diesel o idee bună?
Motoarele diesel nu se simt ca acasă într-o mașină mică, fie și doar din cauza designului lor semnificativ mai greu. Din acest motiv, se găsesc de obicei mult mai des în mașinile mai mari, mașinile reprezentative, camionete și, în ultimii ani, mai ales în SUV-uri. În unele cazuri însă, un motor diesel își poate arăta punctele forte chiar și într-o mașină mică. Acesta este mai ales cazul când o mașină mică este condusă în mod regulat pe distanțe mai lungi. Ca un hatchback mic pentru călătorii scurte, un motor diesel s-ar dovedi a fi o întreprindere fără speranță pe termen lung. Dar pentru cei care doresc o mașină mică pentru călătorii mai lungi, un subcompact diesel ar putea fi perfect.
0 Comments