Preț mic, calitate înaltă: mașini noi cu un preț de listă mai mic de 15.000 de euro. Pentru cei care se pot lipsi de luxul de prisos, segmentul de mașini mici oferă oportunități.
Ce marcă de mașini este bună și ieftină?
În ultimii ani, producătorul român de automobile Dacia s-a impus drept marca cu cel mai bun raport calitate-preț . De la relansarea sa ca furnizor de buget sub bannerul Renault în 2004, calitatea sa îmbunătățit pas cu pas. Rezultatul: în aproape toate țările europene, brandul se află acum cel puțin în top 5 printre clienții privați. Cu Dacia Sandero, Dacia nu oferă doar un model entry-level la preț mic, sub 9.000 de euro, ci Dacia are în portofoliu și un SUV. Costul SUV-ului Dacia Duster: 12.290 euro. Cel mai ieftin disponibil în prezent pe piață, evident.
Cum funcționează? Până în 2019 inclusiv, Dacia a folosit vechea platformă B0 a companiei-mamă Renault, dezvoltată în 1998 pentru Clio II. Acesta a fost unul dintre motivele pentru care Dacia a reușit să ofere cel mai bine vândut Sandero al său pentru puțin sub 7.000 de euro. Din 2020, filiala din România a Renault folosește platforma CMF-B (Common Modular Family), care a debutat pe Clio V în 2019. Aceasta oferă nu doar o mai mare stabilitate și siguranță, ci și posibilitatea integrării sistemelor moderne de asistență. Ca urmare, prețurile au trebuit să crească ușor.
Care este cea mai ieftină mașină nouă?
În ultimii ani, Dacia Sandero s-a îndepărtat de a fi o ofertă de buget, low-cost pentru a deveni un subcompact atractiv, cu mult mai mult lux și siguranță. Și rămâne cea mai ieftină mașină nouă din Italia în 2023. A treia generație este disponibilă începând de la 8.990 de euro. Partea frontală cu grila mare a radiatorului și faruri cu LED-uri standard, calea mai largă și acoperișul mai plat înclinat spre spate emană un nou sentiment de încredere. În timp ce modelele anterioare erau încă bazate pe tehnologia generațiilor mai vechi Clio, Dacia are acum acces la platforma actuală de mașini mici a Groupe Renault, inclusiv motoare, conectivitate și sisteme de asistență.
Dacia Sandero are tracțiune față standard, are 4,08 metri lungime, 2,01 metri lățime inclusiv oglinzile retrovizoare exterioare și 1,49 metri înălțime. Capacitatea portbagajului este de 328 litri. Când toate scaunele sunt îndepărtate, capacitatea portbagajului este impresionantă de 1.108 litri. Cu toate acestea, înălțimea pragului de încărcare este de 74,1 cm, ceea ce necesită o anumită forță musculară în timpul operațiunilor de încărcare. Trunchiul are puțin peste 102 cm lățime. Sarcina pe acoperiș este de 80 kg, sarcina maximă la bara de remorcare este de 75 kg. Interesant pentru pasionații de rulote: chiar și cea mai mică unitate SCE 65 are o capacitate maximă de remorcare de 980 kg. Așadar, o vacanță de camping în familie cu o rulotă mai mică este perfect posibilă. Dacia Sandero Stepway, care costă 13.050 de euro, poate tracta chiar și 1.100 de kilograme. Totuși, dacă îți dorești niște dotări nu în totalitate de prisos, precum aer condiționat sau geamuri electrice, trebuie să optezi cel puțin pentru a treia și cea mai înaltă linie de echipare „Confort”, cu un motor de 91 de cai putere și cutie de viteze în cinci trepte, pe care acum o pornește. de la 12.650 euro.
Ce mașini sunt disponibile cu mai puțin de 15.000 de euro?
Există multe motive pentru a privi segmentul de preț mai mic atunci când cumpărați o mașină. Mașinile noi și scumpe au de obicei o depreciere mare în primii câțiva ani. Pentru vehiculele mai ieftine, precum modelele de până la 15.000 de euro, pierderea este mult mai puțin semnificativă. Pe de altă parte, proprietarii acestor giganți cu valoare reziduală beneficiază de o serie de avantaje: Majoritatea mărcilor specializate în modele mai ieftine sunt afiliate unor mari grupuri auto. Prin urmare, tehnologia provine de obicei de la producători cunoscuți.
Skoda, de exemplu, folosește tehnologia Volkswagen și aceeași platformă ca Seat Ibiza și VW Polo pentru Skoda Fabia . În timp ce VW Polo este disponibil la un preț de pornire de 20.830 de euro, Skoda oferă Fabia începând de la 14.540 de euro. Desigur, acesta este un model de bază spartan. Cu toate acestea, actuala Fabia are multe de oferit la care nu te-ai aștepta într-un segment sensibil la preț, în special spațiul generos. Cu o lungime de 4,11 metri și o lățime de 1,78 metri, precum și un ampatament care a crescut cu 9,4 centimetri, Skoda Fabia se apropie cel mai mult de clasa Golf. Habitaclul este confortabil și aerisit, atât în față, cât și în spate: chiar și patru adulți pot sta confortabil, ceea ce nu este un dat pentru o mașină mică.
Aici trebuie menționată și Dacia Sandero . Dacia Sandero este una dintre cele mai populare mașini de pe piață. Actuala Dacia Sandero a fost construită începând cu 2021 și este practic un hatchback cu patru uși. Pe lângă modelul de bază al Daciei Sandero, este disponibilă și varianta Dacia Sandero Stepway. Acest model special este puțin mai înalt și are câteva accente de SUV, cum ar fi șinele standard de plafon și praguri de plastic pe pasajele roților. Cu prețul său de pornire de neegalat, Dacia Sandero se adresează în special cumpărătorilor atenți la preț, care caută mobilitate fiabilă la cel mai mic cost posibil. Pentru Dacia Sandero, producătorul cere un preț de bază deosebit de mic, de 11.390 de euro.
O ofertă a producătorului japonez Mitsubishi zguduie în prezent piața pe segmentul „bun și economic”: Ca ofertă specială, Mitsubishi Spacestar (consum mixt: 4,5-4,7 l/100km; emisii CO2 mixte: 102-108). g/km²) este disponibil la 13.190 euro. Versiunea de bază a mașinii japoneze este echipată cu șase airbag-uri, senzori de lumină și ploaie și asistență la pornirea în pantă. Cu toate acestea, clientul trebuie să se descurce fără aer condiționat, închidere centralizată și un sistem audio: există doar o „pregătire radio”. Motorul vedetei japoneze este un pur cu trei cilindri aspirat natural, cu o capacitate de 1,2 litri. Acest lucru îi conferă mașinii mici o putere maximă de 71 CP, care este transmisă cutiei de viteze manuale cu 5 trepte sau transmisiei automate variabile.
Concluzie
În unele situații de viață, stilul de viață, designul, confortul și plăcerea de a conduce sportiv nu sunt atât de importante. Pentru cei cu buget redus, este mult mai important să nu existe clopoței și fluiere inutile care cresc prețul în mod inutil. Vestea bună este că, datorită numeroaselor cerințe obligatorii impuse producătorilor, clientul conștient de preț nu mai are de-a face fără tehnologii sofisticate și siguranță, chiar și la modelele mai puțin costisitoare.
0 Comments