Există lumea mașinilor sport scumpe. Deasupra lor sunt supermașini. Apoi sunt hipermașinile. Iar dacă vrei să-ți faci prietenii milionari gelosi pe terenul de golf, alege adevărate unice. Iată cele mai scumpe mașini din lume dintr-o privire.
Mașini sport, mașini super sport, hypercars: ce înseamnă?
Privind retrospectiv, nu este atât de ușor de spus care a fost prima mașină din categoria respectivă. Porsche 911 ar putea fi un exemplu, o mașină sport fără îndoială, dar un Porsche 911 Turbo este considerat deja o mașină super sport? Probabil că nu. Pentru mulți, așadar, epoca și Zeitgeist sunt, de asemenea, un criteriu de decizie important pentru clasificare, nu doar performanța pură a condusului.
Lamborghini Miura , de exemplu, este considerată prima mașină super sport din istorie. O mașină care a rupt practic toate tradițiile și a fost mai presus de toate un singur lucru: sălbatică! Lamborghini și-a câștigat întotdeauna reputația de cel mai interesant producător de super-mașini din lume . Nu a existat un deceniu în care italienii să nu fi avut o mașină interesantă în gama lor. Îmi vin în minte Countach , Diablo , Murcielago și Aventador .
Dar nu se oprește la supermașini. Pentru că chiar dacă Lamborghini, Ferrari și co au avut întotdeauna unelte foarte fierbinți ale meseriei, la ocazii speciale au dezlănțuit și alte artificii. În trecutul recent, performanța motorului în special nu numai că a depășit pragul de 1.000 CP**, dar în unele cazuri a depășit cu mult. Așa-numitele hypercars nu sunt doar deosebit de puternice, ci și deosebit de scumpe .
Cu toate acestea, nu au ajuns încă în vârf. Producătorii au înțeles de mult cum să ofere clienților lor un lux și mai mare. De exemplu, cu serii speciale deosebit de exclusive de vehicule speciale deja exclusive. Cea mai recentă tendință reprezintă totuși punctul culminant al spiralei prețurilor: produse complet personalizate . Ceea ce făceau anterior culturiștii și tunerii este acum făcut de producător pentru cei mai bogați clienți. Nu există limite, mai ales când vine vorba de preț.
Top 10: Care este cea mai scumpă mașină din lume în 2023?
Locul 10: Aston Martin Valkyrie pentru 2,97 milioane de euro
Epuizat. Ceea ce este evident în acest rezumat ilustr al celor mai scumpe mașini din lume este remarcabil în cazul lui Aston Martin Valkyrie din două motive. În primul rând, cu 175 de exemple , nu este limitat în mod deosebit, dar posibilitățile sale de utilizare sunt sever limitate. Nu este aprobat și nu este deosebit de confortabil. Mai degrabă, este rezultatul unuia dintre cei mai buni designeri de Formula 1 din toate timpurile, care a construit o mașină fără restricții de reglementare .
Aston Martin Valkyrie este, prin urmare, un amestec între Formula 1 și Le Mans. În ceea ce privește dinamica de condus, este probabil ca în viitorul apropiat să nu poată depăși niciun circuit care nu necesită permis de curse profesionale. Cosworth V12 de 6,5 litri produce o putere uluitoare de 1.180 CP și 900 Nm, greutatea este în jur de o tonă, iar forța aerodinamică ar trebui să netezi practic orice riduri faciale. Dar și prețul: 2,97 milioane de euro este suma cerută de Aston Martin pentru fiecare Valkyrie.
Locul 9: Pagani Huayra Roadster BC pentru 3,25 milioane de euro
Dezvoltarea unei mașini urmează un calendar precis. De obicei, lucrul începe cu mulți ani înainte de începerea producției de serie. După începerea vânzărilor, producătorul lansează treptat noi motoare și noi variante pentru a se asigura că modelul continuă să se vorbească și să trezească interes. Această tactică funcționează și pentru hypercars. Un maestru al acestui joc este Horacio Pagani. Geniul construcției ușoare și a designului și-a demonstrat deja expertiza cu primul său efort, Zonda, și a depășit toate așteptările cu Huayra . Desigur, acest lucru este valabil și pentru modelele speciale.
Vârful de gamă este în prezent Pagani Huayra BC Roadster, care este versiunea deschisă a modelului sport hardcore . Cu 800 CP și 1.050 Nm de la un Mercedes-AMG V12 twin-turbo asamblat manual, BC Roadster este cel puțin la fel de rapid pe cât pare. Pentru mulți, designul este principalul motiv pentru a cumpăra un Pagani. Aproape niciun alt constructor nu arată atâta dragoste pentru detalii și atâta calitate a manoperei precum constructorul din San Cesare sul Panaro. Dar cu un preț de peste trei milioane de euro, era de așteptat.
Locul 8: Bugatti Chiron Pur Sport pentru 3,34 milioane de euro
Bugatti nu este doar un producător de nișă extrem cu mașinile sport de peste 1.000 de CP, ci și un maestru al modelelor speciale . Se pare că nu trece o săptămână fără să fie prezentată o nouă variantă specială. Și cu un preț deosebit de mare. Bugatti Chiron Pur Sport nu face excepție. Se află deasupra lui Chiron în gama de modele, dar sub 300+ și Divo. Are și un motor W16 de 1.500 CP cu patru turbocompresoare, dar pachetul său aerodinamic rămâne relativ civilizat în comparație cu frații săi mai duri. Cu toate acestea, din cauza spoilerului spate fix, acesta nu este la fel de rapid ca Chironul standard. Dar 350 km/h ar trebui să fie perfect suficient pentru conducerea zilnică. Apropo, Pur Sport nu este limitat, dar Bugatti a anunțat recent că toate sloturile de producție ale lui Chiron au fost vândute.
Locul 7: Lamborghini Sian pentru 3,35 milioane de euro
Sianul este mai mult decât un model special scump pentru Lamborghini. Este ceva ca o punte către viitor. De fapt, în ciuda faptului că se bazează pe Aventador SVJ și, prin urmare, cu motorul său V12 aspirat natural de 6,5 litri, este primul Lamborghini hibrid . Pentru prima dată, un motor electric se potrivește între motor și transmisie. Puterea sistemului este de 830 CP, ceea ce face din Lamborghini Sian cel mai puternic taur din toate timpurile. Cu mai puțin de 40 CP, puterea de ieșire este surprinzător de scăzută. Pe de alta parte, sistemul hibrid este extrem de usor, intrucat nu include baterii. În schimb, energia este stocată într-un supercondensator. Acesta nu numai că este capabil să absoarbă extrem de rapid energia, ci și să o elibereze la fel de repede. În timpul accelerării, oferă, prin urmare, un e-boost suplimentar. Fiecare dintre cele 63 de mașini Sian a realizat sprinturi până la 100 km/h în 2,8 secunde plat.
Locul 6: Bugatti Chiron Super Sport 300+ pentru 3,62 milioane de euro
Când puterea este infinită, se pot obține rezultate impresionante. Poate că aceasta a fost gândirea regretatului patriarh VW Piëch când a conceput dezvoltarea lui Bugatti Veyron cu motorul său cu 16 cilindri. Bugatti Chiron Super Sport 300+ arată ce este posibil astăzi pe baza acestei platforme. Numele o spune deja: este un model special pentru a sărbători atingerea a 300 de mile pe oră. În unități metrice, aceasta înseamnă 480 km/h. Așa a reușit să facă modelul special cu coadă lungă, cu dungi portocalii atrăgătoare, pe pista de testare VW din Ehra-Lessin. În realitate, cele 30 de exemple de 300+ nu sunt deloc capabile să atingă 480 km/h . Acestea sunt limitate la 443 km/h din motive de anvelope și siguranță.
Locul 5: Lamborghini Veneno pentru 4,18 milioane de euro
Primul loc pentru Lamborghini ii revine Veneno , care are deja opt ani. Bazat pe Aventador, se remarcă mai presus de toate prin trusa de corp sălbatică . Desigur, este realizat din carbon integral și are exact dramatismul care ar trebui să caracterizeze un Lambo adevărat. Dar tehnologia se ridică și la înălțimea esteticii:
Cu 740 CP de la motorul V12 aspirat natural de 6,5 litri, Lamborghini Veneno este, de asemenea, puternic acustic. Acest lucru îl face capabil să accelereze până la 100 km/h în 2,9 secunde, atât ca coupé, cât și ca roadster. Au fost produse 14 exemple, fiecare la un preț unitar de cel puțin 4,5 milioane de dolari. Dar acesta a fost doar prețul de bază. Solicitările de echipamente speciale costă mai mult, așa cum este obișnuit pentru Grupul VW. Covorașele, însă, probabil au fost incluse în preț.
Locul 4: Bugatti Divo pentru 5,38 milioane de euro
Ce faci când proiectezi cea mai rapidă mașină din lume? Așa e, o face și mai rapidă. Dar nu pe linie dreaptă, ci în curbe. Bugatti Divo este așadar ceva similar cu versiunea RS a lui Chiron . Jantele mai ușoare din magneziu, intercooler-ul din fibră de carbon și evitarea extinsă a materialelor izolatoare au făcut posibilă economisirea a aproape 40 de kilograme în greutate.
Desigur, o astfel de valoare este de fapt neglijabilă în comparație cu superioritatea de 1.500 CP. Dar aceasta este o chestiune de principiu. Pachetul aerodinamic joacă, de asemenea, un rol important. Pentru că Bugatti Divo are un set-up foarte agresiv care îi permite să câștige un avantaj de opt secunde față de Chiron pe circuitul de manevrabilitate Nardo din Italia.
Cu o serie de 40 de unități, este și „cea mai scumpă mașină de producție”, dacă chiar vrei să vorbim despre seriale cu un volum de producție atât de mic.
Locul 3: Bugatti Centodieci pentru 9 milioane de euro
Centodieci înseamnă 110, iar motivul este clar, pentru că seria specială extrem de limitată bazată pe Bugatti Chiron nu a fost prezentată doar pentru a sărbători cea de-a 110-a aniversare a nobilei forje franceze, ci se potrivește și stilului Bugatti EB110 Supersport**.
Bugatti Centodieci este un obiect captivant, mai ales pentru iubitorii de artă, pentru că aspectul său este controversat, cel puțin o dată. Este mai mult ca o redare a unui joc pe calculator făcută în realitate decât designul unei mașini de serie. Cei zece clienți selectați manual vor fi în continuare mulțumiți, deoarece cu modelul lor 110 vor avea în garaj un adevărat obiect de colecție. De altfel, scaunele de producție ale Centodiecilor au fost deja vândute celor mai mari ofertanți din cercurile colecționarilor. Un dealer din Hong Kong ar fi oferit peste 12 milioane de euro pentru achiziționarea unuia dintre cele zece modele speciale. Nu este o întoarcere rea. Cu toate acestea, rămâne doar pe locul trei printre cele mai scumpe mașini din lume.
Locul 2: Bugatti La Voiture Noire pentru 12,4 milioane de euro
Desigur, un Bugatti nu poate lipsi din fruntea listei celor mai scumpe mașini. Cu toate acestea, „mașina neagră” a pierdut pole position. La 18,7 milioane de dolari, era cea mai scumpă mașină nouă din lume la momentul lansării sale. Unii îl văd și astăzi în această poziție – pentru că, strict vorbind, nu este o lucrare comandată de un colecționar, ci o mașină proiectată chiar de Bugatti și scoasă la vânzare. Prin urmare, este o piesă unică, dar nu una realizată la comandă.
Bugatti La Voiture Noire este practic un amestec dintre cele mai bune și mai nobile Bugatti din toate timpurile. Cel puțin în ceea ce privește aspectul, care se bazează în principal pe legendarul Type 57 SC Atlantique. Din punct de vedere tehnic, se bazează pe Chiron, căruia îi dă și motorul quad-turbo W16 de 8,0 litri. Cu 1.500 CP și 1.600 Nm, șoferul ar trebui să fie întotdeauna motorizat cu încredere în orice situație. Deși Bugatti negru este cu siguranță condus rar pe șosea.
Locul 1: Rolls-Royce Boat Tail pentru 26 de milioane de euro
Premiul pentru cea mai scumpă mașină din lume îi revine Rolls-Royce Boat Tail. Prețul exact al iahtului rutier nici măcar nu este cunoscut . Dar, în cercurile experților, prețul de vânzare al nobilului decapotabil cu doisprezece cilindri este estimat la nu mai puțin de 28 de milioane de dolari SUA și, astfel, puțin sub 26 de milioane de euro . Pentru nobilul brand britanic, Boat Tail reprezintă o revenire de mare succes la așa-numitul sector al caroseriei după Sweptail, la fel de unic. Până la urmă, proiectarea și fabricarea vehiculelor specifice nevoilor clienților a asigurat întotdeauna comenzi foarte profitabile. Cu toate acestea, este puțin probabil ca Boat Tail să-și păstreze coroana pentru mult timp: în curând un client va sosi cu dorințe și mai neobișnuite pentru un cocktail bar în spate și scaune rabatabile complete cu o umbrelă mare.
0 Comments