Familia break-urile sunt marile clasice dintre mașini: vehicule capabile să facă față întregii mișcări a unui apartament mic cu un singur portbagaj. Mai jos aruncăm o privire asupra celor mai mari break și câteva alternative foarte actuale la clasicul break.
Cum se măsoară dimensiunile portbagajului vagoanelor break
Pentru noi, utilizatorii, rareori este posibil să evaluăm dimensiunea reală a unui portbagaj la prima vedere. Din păcate, metodele de măsurare pentru specificarea volumului portbagajului nu sunt, de asemenea, reglementate uniform, chiar și în rândul producătorilor de automobile . Aceasta pare o bază destul de slabă pentru compararea volumelor portbagajului conform specificațiilor producătorului. De mare ajutor sunt metodele experților auto individuali, cum ar fi ADAC, care măsoară întotdeauna fiecare vehicul cu aceeași metodă. Blocurile de spumă uniformă de dimensiunea unei singure cutii de lapte joacă un rol important. Este singura modalitate de a determina valori comparabile. ADAC numește această operațiune „umplerea” portbagajului și își asumă întotdeauna aceleași condiții. Pentru prezentarea noastră de ansamblu asupra celor mai mari break – cele cu cel mai mare spațiu – ne bazăm prin urmare doar pe valorile măsurate de ADAC. Acesta este singurul mod de a asigura o imagine de ansamblu consecventă a break-urilor mari și de a vă ajuta în căutarea mașinii perfecte.
O comparație între două mașini neobișnuite: Fiat Tipo și Volkswagen Passat Variant
ADAC a dus la o blocare notabilă a volumului real al portbagajului a două vehicule destul de diferite. De exemplu, VW Passat (serie de modele din 2019) ca master clasic de încărcare cu 475 de litri reali și Fiat Tipo (356) sw cu 470 de litri de volum de marfă sunt surprinzător de aproape. Ele diferă – în ciuda celor două clase de vehicule diferite – doar prin laptele de o săptămână pentru cafea la birou. Tipo, ca și VW Golf , aparține clasei de mașini compacte, dar Passat-ul este clasificat cu o întreagă clasă mai sus. Cu toate acestea, ambele împărtășesc primele locuri. Desigur, abaterea de la valoarea de broșură a lui VW Passat este surprinzătoare. Aici Volkswagen declară un volum de depozitare de 650 de litri . Cu toate acestea, datele tehnice nu menționează dacă acest volum include și compartimente mai mici, zone sub podeaua de încărcare sau spațiu în sertarele de sub scaune . Faptul că dimensiunea vehiculului încă aduce un avantaj se poate observa din cifre de îndată ce portbagajul este încărcat nu numai până la marginea inferioară a geamului, ci și până la acoperiș. În acest caz, VW Passat își poate extinde volumul la 1.505 litri și îl depășește pe Tipo sw mai mic cu 1.450 litri . Totuși, dacă aplicăm un alt standard de comparație, și anume problema spațiului de marfă per euro, atunci iese Fiat Tipo, cu prețul de bază începând de la 23.990 de euro față de VW Passat sw, care este cu bine cu 10.000 de euro mai mare. comparația cu un preț de 51 de euro pe litru de volum de marfă față de cei 70 de euro pe litru de volum de marfă ai lui VW Passat cu o victorie clară. Cu 51 de euro pe litru de volum de marfă, Fiat Tipo Kombi are un avans impresionant în problema celei mai ieftine imobile mari .
Pe de altă parte, Volkswagen se remarcă prin opțiunile sale care momentan nu sunt disponibile în Fiat nici măcar la un cost suplimentar. De exemplu, deși Fiat Tipo este disponibil ca „Cross” sub forma unui vehicul cu tracțiune integrală, tracțiunea integrală nu este oferită. La Volkswagen, atât Passat, cât și varianta mai mică Golf nu sunt disponibile doar în versiunile cu tracțiune integrală, ci pot fi comandate și cu motoare hibride moderne. Fiat Tipo oferă posibilitatea de a alege între un motor pe benzină cu trei cilindri, un diesel cu patru cilindri de 130 CP sau un „hibrid mild”, care este disponibil și numai cu transmisie automată. Combină un motor diesel cu cutia de viteze cu dublu ambreiaj? Nici pentru Fiat nu este o opțiune.
Bretonul șic francez
Peugeot 508 SW oferă o eleganță confortabilă în interior și suficient spațiu de încărcare.
Peugeot 508 SW este deosebit de atractiv. Peugeot a eliminat orice modestie în design și a modelat 508 SW cu un amestec de eleganță și sportivitate în chipul familiar al modelelor Peugeot. Scopul este de a combina toate virtuțile clasice și de a oferi atât eleganță confortabilă în interior, cât și suficient spațiu de încărcare pentru fiecare euro din prețul de achiziție. În acest scop, cumpărătorul poate alege între un motor diesel și două motoare pe benzină. Printre acestea se numără hibridul plug-in de 225 CP cu o baterie de 11,5 kWh. Astfel echipat, este posibilă o autonomie electrică de aproximativ 50 de kilometri în condusul zilnic. Motorul diesel de 130 CP funcționează deosebit de bine cu transmisia automată cu 8 trepte. Faptul că ajungi rapid la pragul de 40.000 de euro pentru un echipament bun poate părea șocant la început. Dar având în vedere calitatea lui Peugeot 508, aceasta este încă o ofertă foarte bună. Capacitatea reală a portbagajului francezului este de 1.490 de litri, măsurată.
Care sunt cele mai mari break?
Conform măsurătorii de încărcare a geamurilor ADAC, Ford Focus Turnier se poate lăuda cu doar 415 litri de volum real și, prin urmare, este departe de cei 608 litri optimiști indicați de producător. Cu toate acestea, datorită părții frontale cu ferestre înalte, Ford Focus Turnier atinge o încărcare a portbagajului de 1.590 de litri, eclipsând chiar și Fiat Tipo când vine vorba de încărcarea standard a sacilor de lapte.
Care break au cea mai mare capacitate de portbagaj conform producătorului?
Dacă ar depinde numai de valorile broșurii, Skoda Superb Wagon, Mercedes E-Class SW și Subaru Outback ar fi în mod clar un trio de top. În același timp, ne putem gândi la alte vehicule care ar trebui incluse în selecție. Printre acestea se numără și clasicul suedez, Volvo, disponibil atât ca V60 , cât și ca clasă superioară, ca versiune break V90. Și ce oferă BMW Seria 3 și Seria 5 Touring?
În valorile broșurii, un BMW Seria 3 Touring cu un volum de 500 de litri se clasează cu ușurință printre primele locuri în rândul încărcătoarelor . În testul independent de la ADAC, din păcate, au mai rămas doar 365 de litri. O valoare, pentru un model break, care este chiar mai mică decât cea a unui Mercedes C-Class SW din categoria premium mediu. În acest caz, din cei 460 de litri din broșură au mai rămas doar 330 . Oricine vrea să poarte steaua pe capotă, dar are nevoie de mai mult spațiu, va găsi ceea ce caută la Mercedes E-Class Aici volumul este de 450 de litri. În acest moment, dorim să vă reamintim de Fiat Tipo cu cei 470 de litri. Nici nu vrem să calculăm prețul pe litru de volum al Mercedes-ului E-Class.
Skoda convinge cu valorile maxime în ceea ce privește capacitatea de încărcare a mașinilor sale: Skoda Octavia Combi are un impresionant 525 de litri.
Adevărații concurenți provin din Republica Cehă Atât Skoda Superb, cât și Skoda Octavia sunt disponibile ca mașini de pasageri. Și amândoi sunt capabili să convingă cu valori cu adevărat înalte. Cu 525 de „litri reali”, Skoda Octavia Combi o bate chiar și pe sora sa mai mare Superb, care trebuie să se descurce cu 490 de litri conform măsurătorilor reale . Pe hârtie, Skoda Superb Combi impresionează prin spațiul de încărcare de 660-1.950 litri indicat de producător. BMW Seria 5 Touring, cu cifrele sale de 560 până la 1.700 de litri, trebuie să abandoneze cu modestie velele și să lase următoarea mișcare unui coleg.
Subaru Outback pare convingător și când vine vorba de specificațiile producătorului. De fapt, producătorul indică valori între 559 și 1.848 litri de volum de încărcare. O valoare care o califică în rândurile superioare ale clasei sale – din păcate, după ce colegii ADAC l-au evaluat, mai rămân doar 415-1.475 litri de volum de încărcare . Pe de altă parte, Subaru Outback oferă și alte caracteristici unice. Este singura mașină de familie cu tracțiune integrală permanentă** și, de asemenea, singura din gamă cu motor boxer. O anumită excentricitate poate compensa ultimul litru de volum de cutie de lapte.
Kia Ceed , în versiune break, ocupă o poziție de vârf mai puțin pozitivă. În acest caz, datele tehnice ale producătorului se laudă cu un volum maxim de 625 de litri. După o nouă măsurare, au mai rămas doar 395 de litri de volum real.
Care break cu acoperiș înalt au mai mult spațiu decât break-urile mari?
Piața break-urilor cu acoperiș înalt este gestionabilă. Atitudinea slabă a stilului de viață a acestei clase de vehicule nu o ajută să câștige cotă de piață. Cu toate acestea, break-urile cu acoperiș înalt sunt adevărații campioni de marfă ai clasei lor de vehicule și oferă mai mult spațiu de marfă per euro decât orice mașină de pasageri reprezentativă. Dacia Dokker , de exemplu, poate convinge cu un volum de încărcare de până la 2.230 de litri (acoperiș înalt) și un preț de bază de aproximativ 13.000 de euro cu 5 euro pe litru de volum de încărcare. Succesorul lui Dokker este Dacia Jogger. Cu toate acestea, specificațiile producătorului îi limitează volumul la „doar” 607-1.819 litri.
Împreună cu partenerul său Toyota, Stellantis Group oferă 5-6 variante ale aceluiași vehicul, care se disting doar prin logo-ul mărcii de pe grila radiatorului. Acestea sunt Citroen Berlingo , Toyota Proace, Opel Combo Life și Peugeot Rifter. Alternativ, există Mercedes-Benz Citan și Renault Kangoo – frați pe aceeași bază – și apoi este Volkswagen Caddy , care urmează să fie lansat în curând sub numele de Ford Tourneo . Multe mărci, dar puține diferențe reale de modele. Cu toate acestea, break-urile cu acoperiș înalt sunt câștigătorii secreti ai inimii fiecărei familii. Nicio altă clasă de vehicule nu oferă mai mult spațiu de marfă, mai multă variabilitate pe euro de preț de achiziție.
Care este cea mai sportivă break?
Piața de break sport nu este o piață de chilipiruri, dar oferă o combinație unică de performanță, utilitate și spațiu. Reprezentanții acestui segment oferă șoferilor posibilitatea de a experimenta farmecul sportului cu motor fără a fi nevoiți să sacrifice confortul și confortul de zi cu zi.
Pentru Mercedes-Benz, acestea sunt modelele AMG . Începem cu micul AMG A45 și continuăm cu sportivul C-Class , disponibil în două niveluri de performanță, pentru a ajunge la gigantul V8 al E-Class . La Mercedes-AMG, nomenclatura rămâne aceeași și atât C cât și E sunt împodobite cu combinația numerică 63. Totuși, aceasta nu mai are nicio legătură cu cilindrea motorului, ci reprezintă – până acum – motorul turbo pe benzină V8. cu o capacitate de 4 litri la ambele modele. Cu toate acestea, noul Mercedes-AMG C63 este pe cale să fie lansat și sub capotă nu veți mai găsi un cu opt cilindri împodobit cu două powerdome. Veți găsi un cu patru cilindri, care a fost folosit până acum în clasele mai mici. Acesta va fi asociat cu un motor electric extrem de puternic. Abia așteptăm să vedem ce valori de performanță le vor putea conferi aceste combinații de putere asfaltului.
La BMW, modelele sport nu sunt de obicei variante M. Modelul M ca model sport a fost întotdeauna un sedan puternic, cu o excepție în seria E60 de cinci. Odată cu noul BMW M3 Touring, care debutează anul acesta, BMW oferă și o mașină de familie.
O clasă sub modelele de mașini sport este de la Audi într-o nouă versiune RS: RS6 Avant.
Clasicul dintre modelele de mașini sport este Audi . De peste 20 de ani, modelele sport Audi sunt disponibile și în cea mai aprigă versiune ca autoturisme, sau așa cum se spune la Audi: Avant. Istoria datează de la primul Audi RS2 din ultimul mileniu. Și chiar și astăzi nu sunt disponibile doar modelele sportive S, ci și versiunile RS ale A4 și A6 Avant. Timpul pe tură, mai degrabă decât spațiul de portbagaj, este scopul acestor break-uri de familie sportive.
Dacă această clasă de vehicule este prea scumpă pentru dvs., sunt disponibile și break-uri sport de clasă inferioară. Volkswagen Golf R Variant, de exemplu, oferă 320 CP dintr-un motor cu patru cilindri turbo, combină puterea cu tracțiunea integrală extrem de ambițioasă și rămâne în continuare pe fundal. Dar pentru a ajunge la 100 km/h cu Golf SW în mai puțin de 6 secunde, trebuie să plătești cel puțin 53.000 de euro dealer-ului Volkswagen.
Cum se numesc break-uri mari în Statele Unite?
În Statele Unite, mașinile clasice nu au fost căutate de zeci de ani. Acolo, oamenii preferă să adauge o lopată de garda la sol și să intre în modelele SUV. Multe SUV-uri clasice diferă de un break clasic doar prin înălțimea vehiculului, în funcție de garda la sol. Modelele SUV americane din anii 60 și 70 aveau un aspect foarte distinctiv. Aceste „vagoane” aveau adesea un aspect de panou de lemn. De exemplu, Oldsmobile din 1968 ca Nation Wagon. Cu un motor cu opt cilindri în linie, 4,2 litri de cilindree și o putere modestă de 110 CP, mai presus de toate aspectul caroseriei, un amestec de tablă și aspect de lemn, a făcut acest break de familie un ochi- prindere.
Ceea ce lipsește cu adevărat din vagoanele mari
Ceea ce lipsesc până acum sunt modelele pur electrice. În prezent, producătorii de automobile dezvoltă și produc SUV-uri pur electrice pentru toate clasele de vehicule. Vechea mașină de turism bună a fost combinată cu un motor diesel, mai ales ca mașină de companie, dar primele mașini de turism pur electrice au fost deja anunțate pentru viitor.
Concluzie
Alegerea unui break de familie este încă o decizie care poate fi luată dintr-o gamă largă, mai ales în Europa. Principalii concurenți ai unei mașini de familie nu mai sunt break-urile altor producători, ci versiunile SUV ale propriei companii . Un VW Golf SW, de exemplu, trebuie să se confrunte cu o jumătate de duzină de modele SUV de la propria companie. Versiunile Skoda Octavia și Seat Leon nici măcar nu sunt considerate concurente. Un lucru rămâne important: dacă decideți să cumpărați un break și să acordați o atenție deosebită capacității portbagajului, nu trebuie să vă bazați pe specificațiile din fabrică. A doua soluție este ca mașina să fie testată de experți, dar cel mai bine este să încerci mașina aleasă și, în cazul unei mașini de familie, toată familia este invitată să o încerce. Atunci când alegeți un break este indicat să luați copiii cu dvs. la dealer și să vă bazați pe experiența din al doilea rând.
0 Comments