Cutia de viteze automată din mașină. Pentru unii este o binecuvântare care ajută la conducerea mai relaxată și confortabilă, mai ales în oraș, în timp ce pentru alții este o complicație inutilă care ia șoferului plăcerea de a schimba viteza.
Dacă faci parte din primul grup de șoferi, atunci vei găsi cutia automată foarte utilă și aproape indispensabilă și din acest motiv am decis să aflăm care sunt cele mai ieftine automate , în limita a 20.000 de euro .
Pe scurt, o modalitate de a avea o mașină cu transmisie automată fără a cheltui prea mult și de a călători liniștit chiar și atunci când traficul este haotic sau sunt ambuteiaje. Alegerea ta între mașinile de oraș și mașinile mici automate, inclusiv cele electrice!
Dacia Sandero
Dacia Sandero este una dintre cele mai bine vândute mașini din Europa, iar succesul său este legat și de politica istorică de prețuri accesibile și de „relație calitate-preț”. În gama compactului românesc cu 5 uși este loc și pentru o versiune cu transmisie automată care în diverse țări europene are un preț în jur de 16.000 de euro .
Este vorba de Dacia Sandero 1.0 TCe Streetway Expression CVT cu motorul turbo pe benzină în trei cilindri de 91 CP , care are un consum mediu de 5,7 l/100 km și emisii de CO2 de 129 g/km. După cum sugerează și numele, cutia de viteze este un CVT variabil continuu.
Kia Picanto
Versiunea mai puțin costisitoare a Kia Picanto cu transmisie automată care utilizează motorul pe benzină 1.0 cu trei cilindri aspirat natural de 67 CP are o listă de prețuri mai apropiată de 17.000 de euro .
Cutia de viteze a acestui Picanto este deosebită pentru că este prima aplicație a noii transmisii manuale automate (AMT) de la Kia, bazată pe o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, cu actuatoare de ambreiaj și schimbătoare de viteze care vă permit să vă luați la revedere de la pedala de ambreiaj. Consumul combinat WLTP este de 5,2 l/100 km , iar emisiile de CO2 ajung la 119 g/km.
Hyundai i10
Strâns legat de Picanto și cu un preț de puțin peste 17.000 de euro este Hyundai i10 abia reînnoit care folosește același motor 1.0 de 67 CP și, de asemenea, cutia de viteze manuală automată cu cinci trepte.
Această combinație de motor și cutie de viteze îi permite micuțului coreean să consume în medie 5,3 l/100 km și să emită 121 g/km de CO2 în ciclul combinat de omologare WLTP.
Toyota Aygo
Este versiunea entry-level a Aygo X 1.0 72 CP cu transmisie variabilă continuu CVT . Micul japonez cu cinci uși realizează astfel un consum mixt de 4,9 l/100 km și emisii de CO2 de 111 g/km.
Mitsubishi Space Star
Cea mai recentă automată de aproximativ 20.000 de euro este Mitsubishi Space Star care combină motorul pe benzină cu aspirație naturală cu trei cilindri 1.2 de 71 CP și cutia de viteze automată CVT .
Consumul combinat al automatei Space Star este de 5,3 l/100 km , iar emisiile de CO2 marchează o valoare mixtă de 121 g/km.
Există și electrice
În unele țări europene există și stimulente de stat sau locale care permit ca prețul celor mai ieftine mașini electrice să fie redus aproape până la pragul de 20.000 de euro și toate au cutii de viteze automate.
În realitate, majoritatea mașinilor electrice de pe piață nu au o cutie de viteze , ceea ce este considerat inutil și nu prea potrivit pentru mecanica simplă a EV-urilor și, prin urmare, până în prezent, sunt aproape toate „automate native” cu un raport fix.
Printre cele mai ieftine mașini alimentate cu baterie care reușesc să se apropie de pragul de douăzeci de mii de euro cu bonusuri de achiziție ne amintim de Dacia Spring , noul Citroen e-C3 , Renault Twingo E-Tech și smart EQ fortwo .
0 Comments