Volkswagen Phaeton dintr-o privire
Aici veți găsi o prezentare generală a mașinii Volkswagen Phaeton, inclusiv date despre principalele caracteristici, motor, echipamente și alte informații utile referitoare la modelul mașinii.
Un pariu, așadar, care este amintit negativ în istoria numeroaselor modele care înghesuiau listele de prețuri ale companiei înființate în 1937 la Wolfsburg. Bogat în opțiuni, Phaeton cu siguranță nu poate fi definit ca mașini care nu sunt confortabile sau concepute pentru călătorii lungi. De altfel, când caută un Phaeton second hand, se descoperă în primul rând că acesta și-a pierdut mult din valoarea inițială, dar și că cei care l-au deținut au parcurs mulți kilometri în medie ca mașină reprezentativă.
Să descoperim dimensiunile, interioarele, motoarele, prețurile și concurenții lui Volkswagen Phaeton.
Dimensiuni Volkswagen Phaeton
Dimensiunile lui Volkswagen Phaeton sunt:
- lungime 5,06 metri
- latime 1,90 metri
- inaltime 1,45 metri
- ampatament 2,88 metri
Dimensiunile Volkswagen Phaeton indicate aici se referă la versiunea standard, deoarece pentru piața chineză a fost creată o versiune cu ampatament lung al cărei ampatament a fost mărit la 3,00 metri și, în consecință, lungimea a crescut la 5,18 metri. Cu siguranță o mașină importantă, privind proporțiile sale; platforma împărtășită cu cea de-a doua serie a Audi A8 și-a facilitat cu siguranță designul care a fost dorit personal de șeful de atunci al gigantului german Ferdinand Piech. Stilul lui Phaeton este anticipat de Concept D din 1999. Dacă latura B a showcar-ului amintește inițial de un model precum Porsche Panamera, tot din segmentul F și și astăzi o mașină fundamentală în cifra de afaceri a companiei Zuffenhausen, versiunea definitivă revine în top standarde estetice mai concrete și asemănătoare, în anumite privințe, cu gama vremii: un exemplu sunt farurile față și grila inspirate clar de seria a cincea Passat. Odată cu restilizarea, Phaeton-ul își reînnoiește farurile cu tehnologie Bi-Xenon cu lumini de zi cu LED și lumini adaptive pentru viraj.
Dimensiunile lui Volkswagen Phaeton nu variază, vorbind despre portbagaj, între versiunea cu ampatament lung și versiunea cu ampatament scurt. Există întotdeauna 500 de litri disponibili.
Interior Volkswagen Phaeton
Interioarele Volkswagen Phaeton oferă confortul și tehnologia maximă disponibile în anii de prezență a lui Phaeton pe piață, odată cu debutul primelor sisteme avansate de asistență la conducere, luate acum aproape de la sine înțeles, pentru a îmbunătăți siguranța activă a ocupanților. În acest caz, a doua generație a Volkswagen Phaeton după restyling-ul din 2010 adoptă diverse sisteme de siguranță, cum ar fi controlul activ al distanței prin diverse lumini colorate în câmpul vizual al șoferului sau tetiere care, odată ce posibilitatea unei coliziuni frontale este detectată de către aparatul foto, se înclină înainte, reducând daunele rezultate din lovitura de bici clasică. Volkswagen Phaeton a fost, însă, o mașină mai presus de toate atentă la confort, întotdeauna și în orice caz. De exemplu, există jaluzele inclusiv cea pentru lunetă, sistemul de climatizare Climatronic în 4 zone și afișajele LCD integrate în tetiere astfel încât să acționeze ca o sursă de divertisment pentru pasagerii așezați pe locurile din spate, în special în configurația cu 4 locuri.
În ceea ce privește tabloul de bord, interiorul lui Volkswagen Phaeton nu s-a schimbat excesiv între prima generație și restylingul său: în centru se află afișajul generos al navigatorului înconjurat de nenumăratele butoane, dintre care multe erau deja prezente pe volan înaintea lui. timpul lor. Unele dintre acestea, cum ar fi cruise control, sunt ușor de realizat. Calitatea percepută este de asemenea bună, amestecul fin lemn-piele contribuind în acest sens. In cotiera centrala, pregatire pentru Bluetooth si suport pentru telefon.
Motoare Volkswagen Phaeton
Gama de motoare Volkswagen Phaeton a fost compusă atât din motoare pe benzină, cât și din motoare diesel, toate împărțind dispunerea bancului în formă de V, cu excepția modelului 6.0 W12, puternic dorit de Piech, care oferea performanțe supercar și o viteză care ar merge cu mult peste limitat electronic la 250 km/h. Combinate uneori doar cu tracțiunea față, ca în cazul motoarelor pe benzină cu 6 cilindri de 241 CP, doar motoarele V8, W12 și diesel V6 și V10, în schimb, se bucură de combinația standard cu tracțiunea integrală.
În ceea ce privește performanțele motoarelor Volkswagen Phaeton, dacă pe de o parte V6 Diesel 3.0 supraalimentat a fost, printre toate, motorul capabil să consume cel mai puțin, nu același lucru se poate spune despre V6, V8 și mai ales despre W12 pe benzină. pe care au fost întotdeauna aleși pentru a „satisfășura” dorința lui Piech de a crea un fel de super flagship cu un destin nebulos.
Motoare Volkswagen Phaeton
Benzină
- 3.2, V6 aspirat natural cu 6 cilindri, 241 CP, cutie de viteze manuală cu 6 trepte, tracțiune față
- 3.2, V6 aspirat natural cu 6 cilindri, 241 CP, cutie de viteze secvențială cu 5 trepte, tracțiune integrală
- 3.6, V6 aspirat natural cu 6 cilindri, 280 CP, cutie de viteze secvenţială cu 6 trepte, tracţiune integrală
- 4.2, V8 cu 8 cilindri aspirat natural, 335 CP, cutie de viteze secvențială cu 6 trepte, tracțiune integrală
- 6.0, W12 12 cilindri aspirat, 420-450 CP, cutie de viteze secvenţială cu 5 trepte, tracţiune integrală
Diesel
- 3.0, V6 cu 6 cilindri turbo, 224-239 CP, cutie de viteze secvenţială cu 6 trepte, tracţiune integrală
- 5.0, V10 turbo cu 10 cilindri, 313 CP, cutie de viteze secvențială cu 6 trepte, tracțiune integrală
Preturi Volkswagen Phaeton
Prețurile lui Volkswagen Phaeton au acoperit o gamă, în perioada în care a fost produs, de la 66.970 de euro la 139.200 de euro pentru ampatamentul lung W12 4Motion care cu cei 450 CP a fost cea mai puternică versiune din gama Phaeton. În ceea ce privește motoarele Diesel, prețurile lui Volkswagen Phaeton au plecat de la 67.700 de euro pentru V6 TDI de 239 CP și au ajuns la 109.710 de euro pentru versiunea V10 TDI. Prețuri, în mod obiectiv, mai ieftine decât S-Class W220 și W221 care împărțeau nișa de piață a mașinilor de înaltă reprezentanță cu aceasta.
Astăzi este surprinzător să vedem cum prețurile modelelor Volkswagen Phaeton second-hand sunt la ani lumină distanță de listele de prețuri originale când Phaeton-ul a fost vândut în dealeri. Un exemplu din 2003 cu motorul V10 TDI, la momentul în care au fost scrise aceste rânduri, a costat „frumusețea” de 2.990 de euro cu 277.000 km sub centură. Un preț care nu este o eufemizare pentru a-l defini ca fiind cel mai mic pentru o mașină care a marcat unul dintre cele mai scăzute puncte din istoria producătorului german, acum concentrat pe mobilitatea electrică la 360°. Pentru un exemplu cu câțiva kilometri, portalul second hand oferă un Phaeton 2011 cu V8 pe benzină de 335 CP, un alt motor cu siguranță performant dar nu atât de potrivit pentru rolul de flagship care trebuie să parcurgă kilometri în confort maxim. Pentru acest exemplu inca in stare excelenta, cu 99.890 km sub centura, pretul cerut este de 21.900 euro.
Volkswagen Phaeton: concluzii și concurenți
Ceea ce trebuia să fie, în mintea lui Ferdinand Piech, rivalul numărul 1 al diferitelor Mercedes S-Class , BMW Seria 7 și verișoarele sale primare Audi A8, Volkswagen Phaeton s-a dovedit a fi un fiasco senzațional care a contribuit la producerea pierderi unde ar fi trebuit să se întâmple exact contrariul, adică crearea de profituri datorită marjei mari de profit. Este greu să-l numim flagship-ul poporului, având în vedere că oamenii au nevoie de orice, cu excepția unui flagship. Piech, spre sfârșitul secolului scurt, a decis că Volkswagen trebuie să vizeze mai sus și să vizeze segmentul de piață care concurează cu Audi. Se spune că motivul este „snub-ul” suferit de Mercedes care vrea să ia volume de la foarte popularul Golf odată cu venirea Clasei A , care s-a născut de fapt ca un monovolum. Piech nu este pregătit pentru asta și vrea să demonstreze cu orice preț că Volkswagen poate produce mașini de lux: un pariu care se va dovedi a fi un bumerang formidabil în sensul negativ al termenului.
O poveste complicată pentru o mașină precum Volkswagen Phaeton care a văzut printre concurenții săi mașini precum BMW Seria 7 menționat mai sus, Mercedes Clasa S , Audi A8 plus englezul Jaguar XJ , italianul Maserati Quattroporte și japonezul Lexus LS. Într-o piață cu un număr limitat, dominată de zeci de ani de producătorii germani premium, așa cum s-a menționat anterior, Phaeton a obținut o oarecare satisfacție timidă în China, unde nu există o istorie a automobilului, dar cu siguranță nu se poate spune că și-a atins obiectivul pe alte piețe. precum cel european si mai ales cel nord american, de unde este scos de pe piata dupa doar 2 ani. În mod inexplicabil, rămâne în listele de prețuri până în 2016, poate pentru a nu nemulțumi un om de altădată precum Piech care a părăsit această lume în 2019. Pentru Volkswagen, să te gândești la Phaeton astăzi înseamnă redeschiderea unei plăgi care nu a fost niciodată complet închisă, sinonim cu peste 2 miliarde de euro risipiti pentru dezvoltarea sa si pentru constructia „fabricii de sticla” Dresda creata special pentru a-i gazdui productia. Cel din urmă, cel puțin, astăzi găzduiește producția de mașini de lux și mașini electrice.
- Model: sedan 2/4 usi
- Locuri: 5
- Uși: 4
- Rezervor: 90L
- Compartiment pentru bagaje: 500 – 500 dm3
- Inaltime: 145 cm
- Latime: 190 cm
- Lungime: 506 cm
- Ampatament: 288 cm
- Masa: 2233 kg *
Motor
- diesel (supraalimentat)
- Cilindri: 6 în formă de V (90°)
- Deplasare: 2967 cmc
- Omologare: EURO5
- Putere: 176 kW (239 CP) la 4000 rpm
- Cuplu: 500 Nm la 1500 rpm
- Tracțiune: integrală permanentă
- Cutie de viteze: automată controlată electronic, cu posibilă utilizare manuală secvențială, 6 trepte
- Mașini pentru șoferi noi: NU
Consum declarat de producator
Mixt
8,5 l/100 km
Emisii CO2
224 g/km
Cauciucuri fata
- Standard: 235/55 R17 97Y
Cauciucuri din spate
- Standard: 235/55 R17 97Y
Performanţă
- Viteza maxima: 237 km/h
- Accelerație 0-100 km/h: 8,3 sec.
0 Comments